چرا سالمندان توان جنسی خود را از دست می دهند؟

چرا سالمندان توان جنسی خود را از دست می دهند؟

علت از بین رفتن توان جنسی سالمندان چیست؟

در مطلب زیر به علتهای از دست رفتن توان جنسی سالمندان پرداخته است معمولا سالمندان در این دوران به بیماری های قلبی و عروقی و همچنین بیماری های دیگری دچار می شوند که این بیماری ها توان جنسی آنان را کاهش می دهد.

توانایی جنسی در سالمندان نسبت به جوانان کاهش می‌یابد. یکی از مهمترین علت‌های ناتوانی جنسی مربوط به بیماری‌های اختلال عروقی مثل تصلب شرائین است. با سفت شدن عروق بدن جریان خون به همه اعضاء دچار اختلال می‌شود. این اتفاق در دستگاه تناسلی نیز رخ می‌دهد. نعوظ خوب محتاج خونرسانی کامل به آلت تناسلی است.

غیر از این مورد مردان سالمند معمولا داروهای ضد فشار خون، دارو برای خواب و پروستات و … مصرف می‌کنند. بیشتر این داروها اثر منفی روی میل جنسی دارند. و در آخر باید به کاهش هومون‌های مردانه از ۴۰ سالگی اشاره کرد. هورمون‌های مردانه بیشتر با میل جنسی ولی بیماری‌های تصلب شرائین با توانایی جنسی ارتباط دارد. گاهی سالمندان برای برطرف کردن

مشکلات جنسی پیش‌آمده به طور خودسر و با توصیه دوستان از دارو استفاده می‌کنند. این کار کاملا اشتباه و خطرناک است. در این مواقع حتما باید به پزشک مراجعه کند تا راه حل مناسبی پیشنهاد شود. قطعا برای همه مشکلات دارو یا توصیه‌هایی وجود دارد. سالمندان نباید گول تبلیغات ماهواره‌ای را بخورند. داروهای ماهواره‌ای که با اسم گیاهی فروخته می‌شوند حاوی هورمون هستند. تجویز هورمون و تعیین دوز آن فقط باید با نظر پزشک باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.