چرا سونوگرافی بارداریتان غیر طبیعیست؟

چرا سونوگرافی بارداریتان غیر طبیعیست؟

علت غیر طبیعی بودن سونوگرافی بارداری

بارداری رویدادیست که اتفاقات شیرین و ناگوار را با هم دارد . در مطلب زیر به این موضوع پرداخته است که اگر سونوگرافی بارداریتان طبیعی نیست چه کاری را باید انجام دهیم.

بارداری رخدادی فوق‌العاده است که با نگرانی‌های بسیاری همراه می‌شود. در طول بارداری انجام ۳ سونوگرافی اجباری است تا رشد جنین تحت کنترل باشد. گاهی در سونوگرافی برخی مسائل غیرطبیعی به نظر می‌رسد و انجام برخی آزمایشات ضروری است. *انجام سونوگرافی در چه ماه‌هایی ضروری است؟ اولین سونو باید بین هفته ۱۱ تا ۱۲ بارداری انجام شود

تا تمام ارگان‌ها و اعضای بدن چک شود. دومین سونوگرافی بین هفته ۲۱ تا ۲۳ انجام می‌شود. در این هفته رشد جنین و ضربان قلب مورد بررسی قرار می‌گیرد. سومین سونوگرافی بین هفته ۳۱ تا ۳۳ انجام می‌شود و جریان خون جنین و تمام ارگان‌ها بررسی می‌شود. *اگر در سونوگرافی موضوعی غیر طبیعی به نظر میرسد چه کنیم؟

در صورتی که در یکی از این ۳ سونوگرافی مشکلی وجود داشته باشد انجام سونوگرافی‌های دقیق‌تر لازم است. باید دلیل آنومالی قبل از هر نوع اقدامی مشخص شد. *ممکن است جنین دچار نقص باشد؟ آزمایشات دوران بارداری، نقص‌های دوران جنینی و بیماری‌های ژنتیکی نظیر تریزومی ۲۱، نارسایی قلب، آنسفالی و سندرم تورنر را نشان می‌دهد.

این مسائل معمولا در دومین ۳ ماهه بارداری مشخص می‌شود. پزشک وجود این مساله و عوارض آن نظیر میزان طول عمر کودک یا مشکل‌هایی که با آن مواجه خواهد بود را به والدین اطلاع‌ می‌دهد و در صورتی که والدین پذیرا باشند بارداری ادامه پیدا می‌کند اما به هر حال جواز سقط جنین صادر می‌شود و والدین اجازه سقط جنین را دارند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *