چرا من مبتلا به دیستروفی عضلانی هستم؟

چرا من مبتلا به دیستروفی عضلانی هستم؟وقتی افراد مبتلا به دیستروفی عضلانی تشخیص داده می شوند، نخستین سؤالی که می پرسند این است که به چه علت دیستروفی عضلانی رخ میدهد ؟  “فقط ۱۵ نفر از ۱۰۰۰۰۰ نفر مبتلا به دیستروفی عضلانی هستند، چرا من جزو این پانزده نفر هستم؟چرا دیگران نیستند؟ بر خلاف سایر بیماری ها که می تواند به روش های مختلف توضیح داده شود، پاسخ به دیستروفی عضلانی در اکثر موارد ژن ها است. همانطور که قبلا ذکر شد، دیستروفی عضلانی  زمانی  رخ میدهد که  نقص و کمبودی در ژن های دیستروفی وجود داشته باشد  که مسئولیت این ژن ها , ساختار عضلات سالم است. این پروتئین های دیستروفی به عنوان چسب کار می کنند، عضلات را به هم متصل می کنند و به بهترین نحو به آنها کمک می کنند. هنگامی که بدن ما قادر به تولید مقدار کافی از ژنهای دیستروفی نباشد، عضلات نمیتوانند به درستی کار خود را انجام کنند و باعث می شود که مریض شویم.

دلایل ایجاد بیماری دیستروفی عضلانی

ژنهای شما ترکیبی از جنس مادر و پدر شما هستند. اگر یکی از آنها کمبود ژن داشته باشد، احتمال بیشتری  وجود دارد که در بدن خودتان  هم باشد. هنگامی که این ژن های معیوب نمی توانند اطلاعاتی را درباره پروتئین مورد نیاز بدن شما انتقال دهند، مشکل شروع می شود. و خبر بد این است که ژن های معیوب می تواند در خانواده هم اجرا شود. اگر پدر و مادر شما ژن های معیوب داشته باشند  و دچار دیستروفی عضلانی شوند احتمال زیاد وجود دارد که شما هم به این بیماری مبتلا شوید. بعضی اوقات، این بیماری وقتی شما در شکم مادرتان هستید بوجود می آید، اما در بسیاری از موارد، آن  پنهان است و تنها زمانی که  در سن میانسالی هستید آشکار می شود. به همین دلیل است که برخی از انواع دیستروفی عضلانی برای نوزادان و بچه ها رایج هستند، برخی از اشکال دیگر فقط برای بزرگسالان اتفاق می افتد

یکی دیگر از علل این است که دلیل ایجاد دیستروفی عضلانی جهش های ژنتیکی خود به خودی است. در حقیقت،  در طول حاملگی، این بیماری وجود دارد. برای بعضی از دلایل ناشناخته، ژن های آن شخص تغییر می کند و کار سلول ها را تغییر می دهد حتی زمانی که این خانواده بیمار سابقه دیستروفی عضلانی ندارد. بسیاری از نظریه ها نشان داده اند که توکسین ها و یا انرژی هسته ای می تواند بر روی ژن ها تاثیر منفی داشته باشد.

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *