چرت زدن جنین در هفته سی و یکم بارداری

چرت زدن جنین در هفته سی و یکم بارداری

در هفته سی و یکم بارداری چه میگذرد؟

در هفته سی و یکم بارداری جنین به خواب آرامی میرود او در حال چرت زدن می باشد پس سعی نکنید که با سر و صدای اطراف چرت کوتاه او را خراب نمایید به بقیه اتفاقات در این هفته در مطلب زیر اشاره میکنیم.

کودک شما چگونه تغییر میکند؟

با افزایش وزن نوزاد شما در هفته سی و یکم به بیش از ۱/۵ کیلوگرم و قد بیشتر از ۴۶ سانتی متر، نوزاد شما کم کم به قد و وزن زمان زایمان نزدیک می شود. بنابراین وزن او به اندازه ی ۱/۵ تا ۲/۵ کیلوگرم دیگر تا زمان تولد افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین تکامل او به سرعت پیشرفت می کند. همچنین ارتباطات مغز نوزاد شما (شاید بیش از یک میلیون از آن ها) زیاد خواهد شد. او هم اکنون به پردازش اطلاعات می پردازد، نور را دنبال می کند و پیام هایی را از هر پنج حس دریافت می کند. او همچنین دوره های خواب طولانی تری را خواهد داشت و این می تواند دلیلی باشد که چرا دوره های خستی شما کمتر شده است.در هفته سی و یکم اتفاقات زیر بوجود می آید.

شما چگونه تغییر می‌کنید؟

دیافراگم شما این روز ها با کرامپ هایی (انقباض هایی) مواجه می شود. این به دلیل فشار رحم (و سایر ارگان ها) روی دیافراگم است که باعث فشار روی ریه ها شده و از باز شدن آن ها به اندازه ی کافی جلوگیری می کند.

در نتیجه:

بدن شما با کمبود اکسیژن مواجه می شود و این مسئله تا زمانی که نوزاد شما در زمان نزدیک به زایمان به سمت پایین سوق پیدا کند ادامه خواهد داشت. ولی نگران نباشید نوزاد شما به اندازه ای که نیاز دارد از جفت اکسیژن خود را تامین می کند. توصیه‌ها نزدیکی پدر و مادر و رسیدن به اوج لذت در حین نزدیکی می تواند اثر جالبی روی نوزاد درون شکم مادر داشته باشد. بعضی از نوزادان ممکن است بعد از نزدیکی پدر و مادر بسیار آرام باشند (و به خواب بروند، با یکسری حرکات ریتمیک) در حالی که سایرین ممکن است بسیار شلوغ کنند. هر دو پاسخ کاملا طبیعی است و به هیچ وجه به این معنی نیست که نوزادتان می فهمد که چه اتفاقی در حال افتادن است.

علایم تکرر ادرار بیشتر:

در سه ماهه ی سوم رحم شما فشار بیشتری روی مثانه ی خواهد گذاشت و به آن فضای کمتری برای ذخیره ی ادرار می دهد. سعی کنید مدت بیشتری در دستشوی بمانید و هر دفعه مقدار بیشتری ادرار را تخلیه کنید. این کار کمک می کند که مثانه تان کاملا تخلیه شود.

سردرد های گهگاهی:

اگر سختی های ناشی از بارداری باعث بدتر شدن سردرد شما می شود بخشی از وقت خود را در یک اتاق تاریک و آرام سپری کنید. اگر سر کار هستید، چشم هایتان را ببندید و پاهایتان را برای پانزده دقیقه بالاتر بگیرید.

رگ های واریسی:

رحم شما همچنین روی رگهایتان نیز فشار اعمال می کند که این عمل در کنار هورمون های بارداری و افزایش خون در گردش، محیط مناسبی را برای ایجاد رگ های واریسی ایجاد می کند. سعی کنید در طول روز یک یا چند بار قدم بزنید و یا مطمئن شوید از ورزش هایی استفاده می کنید که باعث افزایش گردش خون در بدن شما می شود.

احتقان بینی:

اگر تورم شکم، پاها و انگشتان کافی نبود شما هم اکنون با احتقان بینی کاملا دیگر احساس خفگی می کنید. شما زمانی از این احساس راحت خواهید شد که زایمان کنید. ولی تا آن موقع می توانید با استفاده از اسپری یا شست و شو با سرم نمکی این احتقان را تا حدودی بر طرف کنید. استفاده از آنتی هیستامین ها و اسپری های بینی معمولا بی خطر هستند ولی بهتر است قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

درد در ناحیه ی پایین شکم:

برای این قضیه می توانید شکم در حال بزرگ شدن خودتان را مقصر بدانید. بهترین کار این است که سعی کنید زیاد سر پا نباشید.در هفته سی و یکم بیشتر مراقب خود باشید

کمردرد:

شکم در حال بزرگ شدن شما می تواند روی کمر شما فشار ایجاد کند. به دلیل این که کمر شما برای حفظ تعادل، کمی خم می شود. اگر تاکنون دچار کمر درد نشده اید می توانید کمی یوگا را به ورزش های روزانه ی خود اضافه کنید تا عضلات کمر شما را شل کند و کمی به بهبود آن کمک کند.

افزایش گیجی:

از دست دادن تعادل و نداشتن تمرکز ممکن است باعث شود شما این روزها دست و پا چلفتی تر شوید. به خود سخت نگیرید و سعی کنید از انجام دادن کارهایی که باعث می شود سلامتی شما به خطر بیفتد خودداری کنید.

فراموشی:

به دوران مادری خوش آمدید. فراموشی به دلیل کاهش حجم سلول های مغزی بر اثر آب رفتن آن در سه ماهه ی سوم رخ می دهد. نگران نباشید، سلول های مغزیتان در چند ماه بعد از زایمان به حالت اول بر خواهند گشت. بخاطر این حافظه ی ضعیفتان استرس نداشته باشید زیرا استرس باعث بدتر شدن اوضاع خواهد شد. نکات را یادداشت کنید و یا یک یادداشت در موبایل خود بگذارید و سعی نکنید آن ها را به خاطر بسپارید.

بی خوابی:

این هم یکی دیگر از عوارض سه ماهه ی سوم بارداری است، که به دلیل تجمع سایر عوارض ایجاد می شود (مانند: دردهای ناحیه ی پاها، سوزش سر دل، تکرر ادرار و اضطراب که در اثر هورمون های بارداری ایجاد می شود). اگر این فشارها باعث می شود که شما تمام شب را غلت بزنید و خوابتان نبرد، آن ها را با همسرتان در طول روز در میان گذارید


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.