چگونه املت یونانی درست کنیم؟

چگونه املت یونانی درست کنیم؟

طرز تهیه املت یونانی

املت ها انواع بسیار مختلفی دارد این املت ها با طعم های متنوع میتواند صبحانه ای مفصل برای شما عزیزان باشد بنابراین در مطلب زیر طرز تهیه املت یونانی را قرار داده ایم.

املت یونانی، صبحانه‌ای مفصل و مغذی برای داش‌آموزان و دانشجویان است که می‌تواند انرژی کافی برای درس خواندن آنها را در طول روز فراهم کند. برای تهیه این املت خوشمزه برای ۲ نفر به یک‌چهارم فنجان اسفناج پخته، ۴ عدد تخم‌مرغ بزرگ، نصف فنجان پنیر فتا، ۲ عدد پیازچه خردشده،

۲ قاشق غذاخوری شوید تازه و خردشده، مقداری نمک و فلفل در کنار ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر نیاز داریم. برای آماده کردن این املت هم کافی است که پس از گرفتن آب اسفناج، تمام مواد جز روغن را به‌خوبی باهم ترکیب کنید. سپس تابه نچسب و گودی را گرم کنید.

روغن را به آن بیفزایید و پس از داغ شدن روغن، مواد املت را داخل آن بریزید و بلافاصله در تابه را ببندید. ۴ دققیه املت را با حرارت ملایم بپزید تا به اندازه کافی پف کند و آن را به‌صورت کاملا گرم،سرو کنید. هر وعده از این غذا حدود ۲۶۷ کیلوکالری انرژی،

۱۹ گرم چربی، ۳۸۷ میلی‌گرم کلسترول، ۴ گرم کربوهیدرات، ۱۹ گرم پروتئین، ۲ گرم فیبر، ۴۳۴ میلی‌گرم سدیم و ۲۹۲ میلی‌گرم پتاسیم دارد. ضمن اینکه می‌تواند حدود ۲۷ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین A را هم تامین کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *