چگونه در دوران بارداری زیبایی خود را حفظ کنیم؟

چگونه در دوران بارداری زیبایی خود را حفظ کنیم؟

حفظ زیبایی در دوران بارداری

مادران باردار معمولا در دوران بارداری زیاد به ظاهر و زیبایی خود اهمیت نمی دهند ومعمولا مادران باردار را به آراستگی قبلی خود نمیبینیم بنابراین در مطلب زیر راههای حفظ زیبایی در این دوران را به شما آموزش میدهیم.

همانطور که می‌دانید، بارداری تغییرات زیادی را با خود به همراه دارد. پیش از هر چیز، سعی کنید این تغییرات را بپذیرید. اما روش‌هایی وجود دارند که از اثرات منفی این تغییرات پس از بارداری می‌کاهند. استفاده از لوسیون اکثر زنان باردار، تورم بدن را در این دوران تجربه کرده‌اند. علت آن افزایش گردش خون و تولید بیشتر چربی در پوست است. تغییرات دیگر پوست در دوران بارداری، شامل ظاهر شدن لکه‌های سیاه، ترک و اثر کشیدگی بر روی پوست است.

اثر تمام این تغییرات را می‌توانید به کمک لوسیون و کرم‌های مرطوب کننده از بین ببرید. از زمانی که شکمتان شروع به بزرگ شدن و پوستتان شروع به کشیده شدن می‌کند، مرتب پوست شکمتان را با مرطوب کننده، لوسیون یا روغن ماساژ دهید تا پس از زایمان با چروک‌های عمیق روبه‌رو نشوید. ورزش کردن ورزش، تا جایی که برای بارداری ضرر نداشته باشد، به حفظ زیبایی شما کمک می‌کند. هفته‌ای ۲ ساعت و نیم پیاده‌روی یا شنا، بسیار انرژی‌بخش و مفید است.

نوشیدن آب کافی در کنار ورزش، به حفظ طراوت پوست کمک می‌کند. استراحت در چشمه‌های آب گرم و ماساژ درمانی نیز در تسکین درد ماهیچه‌ها و آرامش عمومی بدن، تأثیر دارند. همچنین، نقش بسزای یوگا را در کاهش استرس و تنش‌های این دوران نادیده نگیرید. هرچه از آرامش بیشتری برخوردار باشید، پوست بهتری نیز خواهید داشت. رنگ کردن مو معمولا در دوران بارداری، بیش از قبل، با ریزش مو روبه‌رو نمی‌شوید، پس سعی کنید از وجود آنها لذت ببرید.

شما اجازه دارید پس از سه ماهه اول بارداری، موهایتان را رنگ کنید. اما پس از زایمان، تا ۶ ماه ریزش مو خواهید داشت که کاملا طبیعی است. پس از گذشت این مدت، رشد موها به حالت عادی بازمی‌گردد. تغییر لوازم آرایش ممکن است مواد آرایشی شما در این دوران نیاز به تغییر داشته باشند. شاید پوستتان چرب یا خشک‌تر از قبل شده باشد. در این صورت از مواد آرایشی مرطوب برای پوست خشک، و مواد پودری برای پوست چرب استفاده کنید.

لباس‌های جدید یکی دیگر از ترفندهای حفظ زیبایی در دوران بارداری، پوشیدن لباس‌های زیبا است. اگر پیش از بارداری، دارای وزن ایده‌آلی بوده‌اید، به احتمال زیاد در دوران بارداری ۱۱ تا ۱۵ کیلوگرم اضافه وزن پیدا کرده‌اید. اما همواره می‌توانید با پوشیدن لباس‌های زیبا، شیک و جذاب به نظر برسید. حتی یک تاپ و دامن ساده هم می‌تواند در آراستگی شما تأثیر داشته باشد. اگر از نظر مالی توانایی خرید لباس‌های جدید را ندارید، می‌توانید لباس‌های دوران بارداری دوستانتان را قرض بگیرید.

رژیم غذایی مناسب از آنجایی که به جای دو نفر می‌خورید، مراقب اضافه وزن باشید. شما به ۱۰۰ تا ۳۰۰ کالری اضافه در روز احتیاج دارید. پس سعی کنید رژیم غذایی‌تان را آگاهانه و از بین تمام گروه‌های غذایی شامل: غلات، میوه‌ها، سبزیجات، گوشت، حبوبات و لبنیات انتخاب کنید. هرگز صبحانه را حذف نکنید و از میان‌وعده‌های سالم در طول روز استفاده کنید. از خوردن غذاهای حاوی تخم‌مرغ و گوشت خام، ماهی‌های حاوی جیوه، لبنیات غیر استرلیزه و گوشت‌های سرد،

خودداری کنید. مصرف ویتامین همانطور که می‌دانید، بدن در دوران بارداری به ویتامین و مواد معدنی بیشتری احتیاج پیدا می‌کند. اما بد نیست بدانید که موادی مانند آهن، روی و ویتامین‌های گروه B برای سلامت پوست و مو نیز ضروری هستند. بنابراین با مصرف غذاهای حاوی این مواد یا در صورت نیاز، به کمک داروهای مکمل‌، به حفظ زیبایی خود کمک کنید.

مصرف آب کافی نوشیدن آب را دست کم نگیرید. این کار نه تنها به حفظ طراوت و شادابی پوست‌تان کمک می‌کند، بلکه از بروز عفونت مثانه و یبوست نیز جلوگیری می‌کند. شما باید روزانه ۶ لیوان آب بنوشید، اگر رنگ ادرارتان زرد شفاف است، به اندازه کافی آب می‌نوشید. منتظر احساس تشنگی نباشید و به هر بهانه‌ای آب، آب‌میوه طبیعی و نوشیدنی‌های بدون کافئین مصرف کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *