چگونه سوپ هویج و عدس را برای درمان سرماخوردگی تهیه کنیم؟

چگونه سوپ هویج و عدس را برای درمان سرماخوردگی تهیه کنیم؟

 

چگونه سوپ هویج و عدس را برای درمان سرماخوردگی تهیه کنیم؟

با نزدیک شدن به فصل پاییز و افزایش سرماخوردگی ها توصیه میشود که آموزش سوپ های مقوی را فرا بگیریم. در زیر طرز تههی سوپ هویج و عدس را برای درمان سرماخوردگی برای شما قرار داده ایم زیرا این سوپ فوق العاده مقوی میباشد.

مواد لازم

زیره سبز ۱ قاشق چایخوری
پیاز خرد شده ۱ عدد
هویج خرد شده ۲۲۵ گرم
عدس ۷۵ گرم
آب پرتقال ۳۰۰ میلی لیتر
ماست کم چرب ۲ قاشق غذاخوری
جعفری تازه خرد شده به مقدار کافی
فلفل قرمز به میزان کافی
عصاره سبزیجات ۱ بسته

اطلاعات مواد مغذی

۹۲ کالری

۱ گرم چربی

۱۷ گرم کربوهیدرات

۴ گرم پروتئین

 

چگونه سوپ هویج و عدس را برای درمان سرماخوردگی تهیه کنیم؟

سوپ هویج و عدس پیش غذایی فوق العاده برای روزهای سرد زمستان است. یکی از بارزترین ویژگی های سوپ هویج و عدس این است که طعم دهنده اصلی آن آب پرتقال است. ویتامین سی پرتقال، از سرماخوردگی جلوگیری می کند و طعم آن سوپ هویج و عدس را تبدیل به پیش غذایی هیجان انگیز می کند که به سادگی قابل تهیه است.

طرز تهیه: دانه های زیره را در هاون بکوبید. سپس آن را بدون روغن در یک تابه بزرگ به مدت ۲ دقیقه تفت بدهید تا به رنگ قهوه ای روشن درآید. پیاز، هویج، عدس و آب پرتقال را اضافه کنید. عصاره سبزیجات را در دو لیوان آب حل کنید و به بقیه مواد اضافه کنید، سپس صبر کنید تا مایع به جوش بیاید. در تابه را ببندید و حدود ۳۰ دقیقه به پخت ادامه دهید تا عدس ها نرم شوند.

مواد را کم کم داخل غذاساز یا مخلوط کن بریزید و در حدی بزنید که مواد کم و بیش خرد شوند. مواد را مجدداً در تابه بریزید و روی شعله ملایم قرار دهید تا گرم شود. سوپ را بچشید و در صورت نیاز ادویه جات لازم را به آن اضافه کنید تا متناسب با ذائقه شما باشد.سوپ هویج و عدس را در کاسه های سوپ بریزید. کمی ماست در هر کاسه بریزید و روی آن فلفل بپاشید و با جعفری تزیین کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.