چگونه مرغ خامه‌ای با پیازچه درست کنیم؟

چگونه مرغ خامه‌ای با پیازچه درست کنیم؟

طرز تهیه مرغ خامه ای با پیازچه

در مطلب زیر طرز تهیه مرغ خامه ای با پیازچه برایتان قرار داده ایم این نوع مرغ بسیار خوشمزه و لذیذ می باشد که در زیر مواد لازم برای این نوع غذا را برایتان گذاشته ایم.

دستور آشپزی امروز به طرز تهیه نوعی مرغ جدید با طعمی متفاوت اختصاص دارد. برای تهیه این مرغ خوش‌خوراک به ۸ عدد پیازچه یا تره‌فرنگی متوسط، ۲ فنجان آب مرغ کم‌نمک، ۶ حبه سیر خردشده، مقداری آویشن تازه، ۴ عدد سینه مرغ بدون پوست و استخوان (هر کدام حدود ۱۵۰ تا ۱۸۰ گرم)،

نصف قاشق چای خوری نمک، نصف قاشق چای‌خوری فلفل، ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر و نصف فنجان خامه نیاز داریم. طرز تهیه این مرغ هم به این صورت است که ابتدا باید فر را با دمای ۴۲۵ درجه فارنهایت روشن کنید. پیازچه یا تره‌فرنگی‌ها را از وسط به دو نیم کنید و آنها را کف تابه‌ای شیشه‌ای و مقاوم در برابر حرارت بچینید.

آب مرغ را روی آن بریزید و سیر و آویشن را اضافه کنید. این ترکیب را حدود ۴۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا پیازچه‌ها کاملا نرم شوند. مرغ‌ها را با نمک و فلفل طعم‌دار کنید و هر دو طرف آن را داخل تابه‌ای که به روغن زیتون آغشته است، با حرارت ملایم به‌خوبی سرخ کنید. حالا مرغ‌ها را داخل مخلوط پیازچه و آب مرغ بگذارید.

خامه را در ظرفی که مرغ‌ها داخل آن سرخ شده‌اند بریزید و اجازه دهید تا با حرارت تابه، کمی نرم شود. حالا آن را به مرغ و سایر مواد اضافه کنید. حرارت فر را به ۱۶۵ درجه فارنهایت برسانید و حدود ۱۵ دقیقه تمام مواد را داخل آن قرار دهید. هر عدد از این سینه مرغ‌ها حاوی ۳۵۶ کیلوکالری انرژی، ۱۸ گرم چربی،

۱۱۹ میلی‌گرم کلسترول، ۱۶ گرم کربوهیدرات، ۳۲ گرم پروتئین، ۲ گرم فیبر، ۶۶۶ میلی‌گرم سدیم و ۵۴۲ میلی‌گرم پتاسیم است. ضمن اینکه می‌تواند ۳۹ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین A، ۲۳ درصد به ویتامین C، ۱۸ درصد به آهن، ۱۷ درصد به فولات و ۱۵ درصد به پتاسیم را هم تامین کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.