کاهش اسپاسم عضلات بدن با ویتامین دی

اگر زیاد دچار گرفتگی و اسپاسم عضلات بدنتان می شوید پیشنهاد می کنیم با دریافت مکمل ویتامین دی این عارضه را درمان کنید. افراد سالمند نسبت به دیگران نیاز بیشتری به دریافت این ویتامین پیدا میکنند.

یکی از ویژگی‌های خاص ویتامین D این است که می‌تواند اسپاسم‌های عضلانی را متوقف کند. در واقع یکی از نقش‌های درمانی مهم ویتامین D در بدن انسان‌ها این است که به جذب کلسیم توسط عضلات کمک کنند، و از این طریق کیفیت عملکرد عضلانی و استحکام آن‌ها را حفظ کنند.به نظر متخصصان، در حالی که مسائل زیادی درباره اختلالات عضلانی وجود دارد که ما چیزی درباره آن‌ها نمی‌دانیم و اغلب به‌عنوان اسپاسم، انقباض یا گرفتگی از آن‌ها یاد می‌کنیم، به نظر می‌رسد که یکی از اصلی‌ترین دلایل این نارضایتی‌ها، دریافت نکردن ویتامین D کافی است.یکی از اتفاقات طبیعی که انسان‌ها بعد از افزایش سن با آن مواجه می‌شوند، مسئله افزایش وزن است. اما متخصصان معتقدند که دریافت کافی ویتامین D می‌تواند به کُند کردن این فرآیند کمک کند.در واقع در یکی از تحقیقات Journal of Women’s Health که بر روی ۴۶۰۰ سالمند بالای ۶۵ سال انجام شده است،

نتایج تازه‌ای را نشان می‌دهد که بار دیگر اهمیت ویتامین D را ثابت می‌کند. در این مطالعه مشخص شد سالمندانی که میزان ویتامین D کافی دریافت نمی‌کنند، نسبت به سالمندانی که ویتامین D مورد نیاز بدن‌شان را همیشه تامین می‌کنند، بیشتر دچار افزایش وزن می‌شوند. در واقع، اگر سالمندان ویتامین D کافی دریافت نکنند، در طول ۴.۵ سال حدود ۱ کیلوگرم بیشتر از سالمندان دیگر با افزایش وزن روبه‌رو خواهند شد.

ویتامین دی (Vitamin D)، در بسیاری از خوراکی‌ها از جمله ماهی ها، تخم مرغ، شیرهای فرآوری شده و روغن کبد ماهی کاد یافت می‌شود. همچنین نور خورشید تولید روزانه ویتامین دی (Vitamin D) در بدن را افزایش می‌دهد. تحقیقات نشان می‌دهد روزانه ده دقیقه قرار گرفتن در برابر آفتاب می‌تواند از کمبود ویتامین D جلوگیری نماید.

واژه ویتامین D به چندین شکل مختلف این ویتامین اشاره می‌نماید. دو فرم مهم برای انسان ها ویتامین D2 که توسط گیاهان و ویتامین D3 که توسط پوست بدن انسان (زمانیکه دربرابر آفتاب هستیم) ساخته می‌شوند، هستند. خوراکی‌ها معمولا با ویتامین D2 یا D3 غنی می‌شوند.

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *