کاهش اسید معده و ایجاد اسهال در سفر

کاهش اسید معده و ایجاد اسهال در سفر

یکی از عوامل مهم برای ابتلا به اسهال در سفر، کاهش اسید معده است. این حالت می تواند در شدت یافتن اسهال تاثیرگذار باشد. ابتلا به بیماری اسهال در طول سفر با میکروب های مختلفی نیز همراه است. انواع عفونت‌های باکتریایی در بروز بیماری اسهال در سفر تاثیر خواهند گذاشت.

به‌طور کلی، بعضی از افراد بیشتر مستعد ابتلا به بیماری اسهال مسافران (اسهال در سفر) هستند، اما هنوز روشن نشده است که این مساله چه علتی دارد. ممکن است که شما غذای یکسانی را با گروهی از افراد دیگر بخورید، اما فقط چند نفر به این بیماری مبتلا شوند. البته عوامل مهمی در این زمینه تاثیرگذار هستند. اسید معده، اولین مکانیسم دفاعی بدن ما در مقابل ارگانیسم‌هایی است که وارد دستگاه گوارش ما می‌شوند. بنابراین، کمبود میزان اسید معده معمولا باعث می‌شود که افراد به‌راحتی به بیماری اسهال در سفر مبتلا شوند. افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای روده مانند بیماری کرون یا ایدز نیز می‌توانند بیشتر از دیگران نسبت به بعضی از ارگانیسم‌ها حساس باشند و به بیماری اسهال در سفر مبتلا شوند. در اکثر موارد، این بیماری به عفونت‌های باکتریایی ارتباط دارد.

درواقع،‌ حدود ۹۰ درصد از مواردابتلا به بیماری اسهال در سفر به‌علت باکتری‌ها اتفاق می‌افتند. enterotoxigenic E. coli (ETEC)، گونه شایعی از باکتری‌ها است که سم مخربی برای روده تولید می‌کند و به‌عنوان مهم‌ترین علت ابتلا به بیماری اسهال در سفر شناخته می‌شود. عوامل دیگر عبارت‌اند از سالمونلا، شیگلا، کمپیلوباکتر، ویبریو و باکتری‌های دیگری که کمتر شیوع دارند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *