کاهش هزینه غذایی با استفاده از پیشنهادات کاربردی

کاهش هزینه غذایی با استفاده از پیشنهادات کاربردی

کاهش هزینه غذایی با راهکارهای زیر

با وجود وضع اقتصادی موجود راهکارهایی برای کاهش هزینه غذایی برای شما ارائه داده ایم شما میتوانید با استفاده از راهکارهای زیر این هزینه ها را کاهش دهید و از آن برای بهبود وضع اقتصادیمان بکار ببریم.

چگونه هزینه‌های خورد و خوراک‌ را کاهش دهیم؟

بعضی‌ها فکر می‌کنند زیاد پول خرج کردن یک نوع هنر است و با این کار، دست‌ودل‌باز به حساب می‌آیند. اما این روزها، خبره‌ترین اقتصاددانان دنیا می‌گویند باید با صرف کمترین هزینه، بهترین‌ها را برای خود انتخاب کرد و خرید؛ از خانه و ماشین گرفته تا لباس و موادغذایی. شما می‌توانید برای کاهش هزینه‌های زندگی خود، از سبد خریدتان شروع کنید. می‌پرسید چه‌طوری؟ این ۸ راهکار پیشنهادی را بخوانید و موارد دیگری را هم که به ذهن‌تان می‌رسد، با الگو گرفتن از آنها بنویسید و اجرا کنید….

۱.غذاهای نیمه‌آماده
باور کنید که درست کردن یک پیتزای گوشت و قارچ، یک ساندویچ مربایی، ناگت مرغ یا ماهی یا حتی سیب‌زمینی سرخ کرده در خانه هم ساده‌تر و سالم‌تر است؛ هم مقرون به صرفه‌تر. تازه اگر شما این‌گونه غذاها را در منزل تهیه کنید، می‌توانید بنا به سلیقه و میل اعضای خانواده خیلی ادویه‌ها یا چاشنی‌های مختلف اضافه را هم به آنها بیفزایید و از مواد اولیه تازه و بهداشتی هم در درست کردن‌شان کمک بگیرید.

۲.بستنی یخی
دیگر گرمای هوا از راه رسیده و خوردن یک بستنی یخی در یک بعدازظهر داغ به همه می‌چسبد. اما تمام این بستنی‌ها با شکر فراوان و رنگ مجاز خوراکی تهیه شده‌‌اند که مصرف مداوم شان می‌تواند دردسرهایی را برای‌تان به دنبال داشته باشد. اگر به سلامت‌تان اهمیت می‌دهید و نمی‌توانید از خیر بستنی‌ یخی هم بگذرید، قالب مخصوص تهیه بستنی را از نزدیک‌ترین فروشگاه منزل‌تان بخرید و آنها را با آب‌میوه یا شربت‌های کم‌شیرینی که دوست دارید پر کنید و درون فریزر بگذارید. در ضمن شما می‌توانید شیر ساده یا شیرکاکائو هم درون این قالب‌ها بریزید و به این ترتیب، عصرهای داغ تابستان را با یک بستنی یخی خانگی خوش‌مزه و البته سالم پشت‌سر بگذارید.

۳.برنج و خورش آماده
اگر به شما بگوییم که به جای خریدن برنج و خورش آماده و پرنمک، هر روز خودتان در خانه غذا درست کنید، شاید بگویید که وقت مناسب برای این کار را ندارید! اما این بهانه خوبی برای خرج‌تراشی بی‌خود نیست. شما بالاخره یک روز از هفته را بی‌کار هستید. از این روز طلایی نهایت استفاده را بکنید و به اندازه چند وعده غذا بپزید و درون فریزر بگذارید. این طوری دیگر همیشه یک پرس غذای خانگی سالم دارید که برای آماده کردن‌اش هم لازم نیست وقت زیادی را صرف کنید.

۴.ادویه‌های مخلوط و پودرشده
وقتی ادویه‌ها به صورت پودر درمی‌آیند، زودتر عطر و بوی‌شان را از دست می‌دهند و نسبت به شکل اولیه‌شان هم گران‌تر هستند. پس بهتر است که آنها را با شکل واقعی‌شان از عطاری بخرید و هر هفته به اندازه نیازتان در منزل آسیاب‌شان کنید؛ مثلا چوب دارچین، دانه فلفل، سماق، موسیر و زنجبیل را درسته بخرید و خودتان خردشان کنید تا هم از خواص‌شان بیشتر بهره ببرید و هم غذای خوش‌ عطر و بویی را بپزید. نکته دیگری که باید در مورد ادویه‌ها بگوییم این است که این روزها، قفسه فروشگا‌‌ه‌ها پر شده از ادویه‌های مخلوط و به مراتب گران‌تر از انواع ساده‌شان! شما می‌توانید برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها‌یتان، هر ادویه‌ای را که دوست داشتید به صورت ساده بخرید و خودتان به راحتی در منزل آنها را با هم مخلوط کنید و پول زیادی هم برای خرید یک چنین کالایی نپردازید.

۵.بطری آب
اگر هنگامی که قصد بیرون رفتن از منزل در این روزهای گرم به سرتان می‌زند، یک بطری آب یخ در کیف‌تان بگذارید، دیگر مجبور نمی‌شوید که بیرون از خانه هزینه‌ای را بابت مقدار اندکی آب یا یک پاکت آب‌میوه پر از شکر بپردازید.

۶.نسکافه و قهوه حاضری
به جای خریدن یک بسته نسکافه یا قهوه حاضری یا همان کافی‌میکس، یک شیشه پودر نسکافه بخرید و برای هر بار تهیه، دو قاشق چای‌خوری از آن را با مقدار اندکی شکر، کمی آب‌جوش و شیر مخلوط کنید و بخورید. نسکافه‌های حاضری سرشار از شکر هستند که می‌توانند سبب چاق شدن شما در مدت زمان کوتاهی شوند.

۷.سس و رب گوجه‌فرنگی
اگر نمی‌خواهید مدام نگران این موضوع باشید که آیا واقعا تنها از گوجه‌فرنگی و نمک و روغن برای تهیه رب یا از گوجه‌فرنگی و شکر و روغن برای تهیه سس استفاده می‌کنند یا نه، هر بار که گوجه‌فرنگی می‌خرید، آنهایی که نرم هستند جدا کنید، پوست‌شان را بگیرید و پس از رنده کردن، بگذارید خوب بپزند تا غلیظ شوند. سپس برای تهیه سس کمی به آن شکر و برای تهیه رب کمی به آن نمک اضافه کنید و با خیال راحت تا ۴ ماه درون یخچال نگه‌شان دارید.

۸.سس ماکارونی
خریدن قوطی‌های سس ماکارونی هم از آن دسته خرج‌های اضافه‌ای است که می‌توان به سادگی از کنارش گذشت. اگر شما یا فرزندتان عاشق ماکارونی هستید و هر روز هم حوصله درست کردن سس ماکارونی را ندارید، می‌توانید مقدار زیادی پیازداغ، گوشت چرخ‌کرده، ادویه و رب را با هم تفت بدهید و آن را در بسته‌های کوچک درون فریزر نگهداری کنید تا این‌طوری ماکارونی به یک غذای سریع و کم‌خرج تبدیل شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *