کاهش چربی ناحیه شکم

کاهش چربی ناحیه شکم

 

می توانید برای کاهش چربی ناحیه شکمتان از برخی ترفندهای تغذیه ای کمک بگیرید. مصرف برخی موادغذایی می تواند به افزایش روند چربی سوزی شما کمک کند. می توانید گیاهخواری را برای مدت محدودی امتحان کنید ، ورزش های شکمی را در پیش بگیرید و خواب کافی داشته باشید.

دچار چاقی ناحیه زیر شکم هستید و نمی‌دانید به چه روشی می‌توانید چربی این ناحیه را از بین ببرید! تمام توصیه‌هایی که می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند را جمع‌آوری کرده‌ایم.

*مواد غذایی نفاخ نخورید|

گاهی دلیل ورم و چاقی زیر شکم نفخ است. برای خوابیدن این ورم و صاف شدن شکمتان کافی است در خوردن مواد غذایی حاوی قندهای غیر قابل هضم مثل کلم، گل‌کلم، بروکلی، پیاز، نخود و سبزیجات برگ سبز ( جعفری) زیاده‌روی نکنید. نوشیدنی‌های گاز‌دار، سودا و آب جو، شکلات و آدامس بدون قند نیز حاوی شیرین کننده‌هایی هستند که در دستگاه گوارش باقی می‌ماند و هضم شدنی نیست.

*رژیم پاکسازی ۷ روزه بگیرید

وقتی بدن مملو از سموم مختلف است، چربی بیشتری جذب می‌کند تا بتواند آنها را درون خود جای دهد. اگر سموم از بدن دفع نشود گرفتن رژیم لاغری برای سوزاندن چربی‌ها بی‌فایده است. نخست باید زیر نظر متخصص طب سنتی رژیم پاکسازی بگیرید تا بعد از دفع سموم از بدن وجودتان آماده دفع چربی شود. می‌توانید برای پاکسازی به مدت ۷ روز خام‌خوار شوید و گیاه‌خواری را امتحان کنید و از مواد غذایی صنعتی دور بمانید.

*میزان مصرف قندهای ساده را کاهش دهید

هیچ رژیم خاصی برای کاهش چربی ناحیه شکم وجود ندارد اما به طور کل متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند برای کاهش تجمع چربی در بدنتان میزان مصرف قندهای ساده را کاهش دهید. شکلات، میوه‌ها و نوشیدنی‌های گاز دار حاوی قندهای ساده‌ای هستند که بیش از حد مصرف کردن آنها باعث تجمع آنها در بدن به شکل چربی خواهد شد. بجای خوردن قندهای ساده، قندها پیچیده مثل برنج و سیب زمینی مصرف کنید. البته در خوردن این مواد غذایی هم باید توجه داشته باشید و از حد اعتدال نگذرید. روغن کمتری حین پخت استفاده کنید و بجای روغن‌های حیوانی روغن‌های گیاهی بخورید.

*به اندازه کافی بخوابید

استرس نه تنها باعث حس ناخوشایند درون انسان می‌شود بلکه روی ظاهر هم اثر منفی می‌گذارد. در صورتی که استرس پایدار شود، هورمون کورتیزول در بدن ترشح می‌شود. کورتیزول در دراز مدت باعث پیری زودرس پوست و افزایش تجمع چربی در ناحیه شکم می‌شود. برای پیشگیری کافی است در شب ۸ ساعت بخوابید و حتی یک ساعت کم‌خوابی نداشته باشید.

*ورزشهای شکمی صحیح را انجام دهید

با انجام ورزشهای شکمی چربی‌های قسمت بالایی شکم خیلی سریع آب می‌شوند اما چربی‌های زیر شکم مقاوم هستند و به سادگی از بین نمی‌روند. برخی ورزشهای شکمی اگر نادرست انجام شوند نه تنها روی چربی‌های این ناحیه تاثیر‌گذار نیستند بلکه حتی می‌توانند باعث بدتر شدن وضعیت شوند. دو ورزش ساده و در عین حال تاثیر گذار را به شما معرفی می‌کنیم که باید ۲-۳ بار در هفته انجام شوند.

تمرین شماره یک:

به کمر بخوابید و پای چپ را خم کرده و روی سینه بیاورید. پای راست را صاف کرده و نزدیک زمین نگه دارید. نباید پا با زمین تماس پیدا کند. در همین حالت پایتان را خم کرده و به سینه‌تان نزدیک کنید. این تمرین را ۱۵ تا ۲۰ مرتبه باید تکرار کنید.

تمرین شماره ۲:

روی یک نیمکت دراز بکشید و نیمه بالای بدنتان را به کمک آرنج‌هایتان که روی نیمکت است از زمین بالا نگه دارید. باسنتان باید لبه نیمکت باشد. پاها را روی زمین بگذارید. ۱۵ تا ۲۰ مرتبه پاها را از زمین بلند کنید و تا جای ممکن بالا بیاورید.

*روغن ماهی خالص بخورید

گاهی تغییرات هورمونی باعث می‌شود میزان تجمع چربی در ناحیه زیر شکم افزایش یابد. مکملهایی مثل روغن ماهی به بدن کمک می‌کند جلوی تجمع چربی‌ها را بگیرد و به سوزانده شدن چربی‌های مضر نیز کمک می‌کند. طبق تحقیقات پژوهشگران دانشگاه جیورجی آمریکا سافت ژل‌های روغن ماهی خالص می‌تواند از تجمع چربی در ناحیه شکم پیشگیری کند. مصرف مکمل ویتامین های گروه B و منیزم نیز به کارکرد بهتر کلیه‌ها کمک کرده و دفع سموم از بدن را تسریع می کند.

*لیپوساکشن آخرین پیشنهاد است

اگر با رژیم غذایی و ورزش، چربی این ناحیه از بین نرفت راه حل آخر جراحی زیبایی است. به کمک لیپوساکشن می‌توان چربی‌های موضعی را از بین برد و شکم را صاف کرد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.