کاهش کالری سس‌های خانگی پرچرب

کاهش کالری سس‌های خانگی پرچرب

سس آلفردو و سس خامه ای از سنگین ترین و چرب ترین سس های خانگی هستند که در کنار انواع سالادها و غذاها استفاده می شوند اگر می خواهید از کالری و چربی این سس ها بکاهید باید با برخی ترفندهای آشپزی در تهیه این سس ها آشنا شوید با ما در این بخش همراه باشید.

یکی از نکات مهم دیگری که باید رعایت کنید، این است که به‌جای خامه‌های چرب و سنگین، از پنیر استفاده کنید. شاید فکر کنید این کار امکان‌پذیر نیست، اما واقعیت این است که می‌توان از سس غذا یا سالاد لذت بُرد بدون این‌که چربی اشباع‌شده مصرف کرد!مثلا می‌توانید برای درست کردن سس خامه‌ای پاستا، از پنیر ریکوتای بدون چربی یا پنیر گودا استفاده کنید، و آن را با مقداری فلفل سیاه و آب داغ پاستا همراه کنید تا باعث شل شدن پنیر شود.

این سس نسبت به سس‌های خامه‌ای و رایج، کالری و چربی خیلی کم‌تری دارد.ضمن این‌که مزیت این سس‌ها این است که به‌خاطر پنیری که دارند، حاوی پروتئین و کلسیم بیشتری هستند.به دست آوردن ترکیبات تازه و اختصاصی برای خودتان، یکی از ترفندهای دیگری است که می‌تواند در بالا بردن کیفیت سس‌ها و کاهش مضرات آن‌ها برای شما تاثیر زیادی داشته باشد.

برای درست کردن سس آلفردو می‌توانید از تکنیک‌های تازه‌ای استفاده کنید که باعث می‌شوند سس آلفردو کالری کم‌تری داشته باشد، چون سس آلفردوی رایج دارای کالری خیلی بالایی است. برای این کار باید از یک فنجان شیر کم‌چرب همراه با سه‌چهارم فنجان پنیر کوتاژ، یک‌چهارم فنجان پنیر پارمسان، مقداری سیر خُردشده، نمک و فلفل استفاده کنید. ضمن این‌که در پایان فقط باید مقداری ریحان به سس اضافه کنید و آن را هم بزنید تا حالت مطلوب و مورد نظرتان را پیدا کند.

درادامه با روش تهیه نوعی سس خامه ای آشنا خواهید شد.

 

مواد اولیه:
آرد سفید : ۱ قاشق سوپخوری
جعفری ساطوری شده : ۱۰۰ گرم
خامه : ۰.۷۵ فنجان
کره : ۱ قاشق سوپخوری
شیر هموژنیزه : ۲ فنجان

طرز تهیه:
آرد را در کره ریخته قبل از اینکه رنگ بیاندازد، شیر را در آن ریخته و خوب همش زده دسته جعفری را اضافه نموده بگذارید ده دقیقه بجوشد. سپس آن را از روی آتش براشته رویش خامه بریزید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *