کراتینه کردن موها – اطلاعات کامل در مورد کراتینه مو

کراتینه کردن موها - اطلاعات کامل در مورد کراتینه مو

کراتینه کردن موها چیست؟

کراتینه کردن موها روشی است برای صاف کردن و لخت کردن موها و از بین بردن وزی و خشکی مو که در اثر رنگ و دکلره کردن مداوم موها ایجاد میشود.

کراتینه کردن مو باعث میشود مو حالت وزی و ناصافی و فری خود را از دست داده و مویی صاف و سالم برای شما به ارمغان آورد. آسیب دیدگی موها اغلب از طریق کراتینه کردن بر طرف میشوند اما کراتینه کردن موها با وجود اینکه موجب احیا موهای از دست رفته و تخریب شده میشود اما موجب ایجاد آلرژی و حساسیت در فرد می شوند. گاهی اوقات افراد به این گونه مواد حساسیت داشته و موجب ایجاد قرمزی و تاول در پوست سر و صورت و سرفه های مکرر و درد در ناحیه قفسه سینه میشوند. البته این موارد بسیار نادر هستند.

علاوه بر اینها ممکن است پس از کراتینه کردن مو و گذشت ۲ تا ۳ هفته مو حالت صاف و لخت خود را از دست بدهد و با رشد ریشه مو دیگر آن حالت صاف و لخت موجود نباشد.و درنتیجه انتظار شما از کراتینه برآورده نشود. ریزش و نازک شدن موها هم یکی دیگر از مضرات کراتینه کردن موها است.

 

کراتینه مو در منزل با مواد طبیعی

اگر موهایتان در اثر رنگ و دکلره آسیب دیده است می توانید با برخی مواد موهایتان را در خانه کراتینه کنید

دو قاشق عسل ، یک زرده تخم مرغ، کمی آلوئه ورا و روغن نارگیل و روغن زیتون را با سه قاشق سس مایونز مخلوط کنید و خوب هم بزنید ترجیحا از مخلوط کن کمک بگیرید تا مایعی تقریبا شل بدست آید مواد را روی موهایتان بگذارید و پس از ۲۰ دقیق بشویید  و با شامپوی خودتان شامپو کنید. برای اینکه نتیجه بهتری بدست آورید می توانید در پایان استحمام و زمانی که هنوز موها مرطوب هستند کمی روغن آرگان به موهایتان بزنید و با حوله بپوشانید.

 

همچنین لازم به ذکر است کراتینه کردن موها با مواد شیمیایی که بعضی از آنها قیمت بالایی نیز دارند، دارای مضرات و عوارض هستند. سعی کنید تا حد امکان با مواد طبیعی موهای خود را کراتینه کنید. در زمان خرید کراتینه مو توجه کنید از مارک های معتبر خریداری کنید. از آنجایی که کراتینه کردن مو با مواد غیر طبیعی دارای ضررهایی است و به پوست و موی سر آسیب میزند، از بهترین مارک کراتینه مو خریداری نمایید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *