کشف جدید واکسن ایدز

کشف جدید واکسن ایدز

واکسن جدید ضد ایدز کشف شد

دانشمندان و محققان با تلاش های شبانه روزی خود موفق شدند که واکسن جدید ضد ایدز را روانه بازار کنند این واکسن تاثیر فراوانی در پیشگیری از بیماری اچ ای وی دارد.

به رغم تمام تلاش‌های محققان برای یافتن راه مناسبی برای درمان و کنترل بیماری ایدز، هنوز هم سیر صعودی ابتلا به این بیماری ویروسی کنترل نشده است و به همین دلیل هم پژوهشگران برجسته‌ای از سراسر جهان، در پی یافتن راهی برای پشیگیری یا درمان این بیماری هستند. براساس اعلام سازمان غذا و دارو،

آخرین آمارها از ابتلای ۳۶.۷ میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس اچ‌آی‌وی، تا پایان سال ۲۰۱۵ خبر می‌دهند و به نظر می‌رسد که به دلیل عدم گزارش این بیماری توسط برخی از بیماران یا ثبت نشدن موارد زیادی از بیماری، تعداد مبتلایان تا حدود ۲ برابرِ آمار اعلام‌شده هم برسد.

با این حال، محققان هنوز هم در حال بررسی برخی داروها و درمان‌های موجود یا جدیدی هستند که بتوانند با تهدید ابتلا به این بیماری، مقابله کنند. در حال حاضر، تلاش محققان برای درمان اچ‌آی‌وی به مراحل رضایت‌بخشی رسیده است. تا جایی که دانشمندان آمریکایی، پرده از تولید نوعی واکسن برای پیشگیری و متوقف کردن فعالیت ویروس اچ‌آی‌وی برداشته‌اند.

این واکسن که SAV۰۰۱ نام دارد، در مرحله اول بدون پوشش خبری روی افراد اچ‌آی‌وی مثبت آزمایش شد و حالا با کسب تاییدیه برای ورود به مرحله دوم آزمایش، پوشش‌های خبری لازم درباره آن صورت گرفته است و پیش‌بینی می‌شود که در پاییز سال آینده، بتوان آن را روی افراد اچ‌آی‌وی منفی هم آزمایش کرد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *