کمبود ویتامین دی و سردرد میگرنی

کمبود ویتامین دی و سردرد میگرنی

یکی از دلایل رایج برای ابتلا به سردردهای میگرنی میتواند کمبود ویتامین در بدن باشد. از جمله می توانیم به کاهش ویتامین دی در بدن و کمبود کوآنزیم Q۱۰ اشاره کنیم. در بین پسران و مردان جوان این عارضه ها بیشتر دیده می شوند.

بررسی تاثیر کمبود ویتامینها بر ابتلا به میگرن.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد بسیاری از افراد جوانی که از میگرن رنج می‌برند، دچار کمبود ویتامین هستند. براساس گزارشی که در آخرین نشست سالانه انجمن سردرد آمریکا ارائه شده است، این مطالعه بر روی تعدادی از کودکان، نوجوانان و جوانان مبتلا به میگرن انجام شده است که در مرکز سردرد سینسیناتی درمان شده‌اند. دکتر سوزان هاگلر، متخصص مغز و اعصاب و مسئول این مطالعه، می‌گوید:

«به مطالعات بیشتری نیاز است تا روشن شود که آیا مصرف مکمل‌های ویتامین برای بیماران مبتلا به میگرن موثر است یا نه؛ و این‌که آیا بیماران مبتلا به کمبود خفیف ویتامین از مصرف مکمل‌های ویتامین، بیشتر از دیگران نفع می‌برند یا نه». محققان می‌گویند که درصد زیادی از این افراد، با کمبود خفیف ویتامین D، ریبوفلاوین و کوآنزیم Q۱۰ مواجه هستند.

کوآنزیم Q۱۰، نوعی ماده شبه‌ ویتامین است که برای رشد سلولی و نگهداری از آن‌ها انرژی تولید می‌کند. نتایج نهایی این مطالعه نشان داده است که دختران و زنان جوان، بیشتر از پسران و مردان جوان با کمبود کوآنزیم Q۱۰ روبه‌رو هستند. البته کمبود ویتامین D در بین پسران و مردان جوان بیشتر است.

 

همچنین پیشنهاد می کنیم مطلب زیر را نیز مطالعه کنید:

علائم شایع کمبود ویتامین های مختلف در بدن


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.