کنترل قند خون با تغییر در رژیم غذایی

کنترل قند خون با تغییر در رژیم غذایی

برای کنترل قندخونتان می توانید تغییراتی در رژیم غذایی خود بدهید و با پیشرفت بیماری دیابت در بدنتان مقابله کنید بیماری دیابت نوع ۲ و حساسیت به انسولین با برخی روش های خوراکی قابل کنترل خواهد بود.

گروهی از محققان در مطالعه اخیرشان به نتایج تازه‌ای درباره بیماری دیابت دست پیدا کردند. افزایش مصرف چربی‌های سالم مثل مغزهای خام، دانه‌ها و روغن‌های گیاهی، در کنار محدود کردن مصرف چربی‌های حیوانی و کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده، می‌تواند به جلوگیری از ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ یا کنترل این بیماری کمک کند.

براساس گزارش PLOS Medicine، این مطالعه گسترده نشان می‌دهد که ایجاد تغییرات در رژیم غذایی می‌تواند سطح قند خون را پایین بیاورد و حساسیت به انسولین را افزایش دهد. محققان در این مطالعه، نتایج حاصل از ۱۰۲ آزمایش دیگر را تحلیل کردند تا نحوه تاثیرگذاری انواع چربی‌های غذایی و کربوهیدرات‌ها را بر روی عوامل خطر اصلی بیماری دیابت نوع ۲ ارزیابی کنند.

این آزمایش‌ها در مجموع شامل ۴ هزار و ۶۶۰ نفر از افراد بزرگ‌سال می‌شدند. درنهایت مشخص شد که استفاده از رژیم غذایی سرشار از چربی‌های غیراشباع تک‌زنجیره‌ای و چندزنجیره‌ای، به‌جای رژیم غذایی با کربوهیدرات‌ها و چربی‌های اشباع زیاد، به کنترل قند خون کمک می‌کند. به گفته محققان، این یافته‌ها به پزشکان و بیماران کمک می‌کنند

تا اطلاعات بیشتری درباره تاثیر رژیم غذایی بر روی سلامت متابولیک و خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ به دست بیاورند. فومیاکی ایمامورا، مسئول مطالعه و از اعضای دانشگاه کمبریج، می‌گوید: «با وجود نتایج بیش از ۱۰۰ آزمایش، ما تا به امروز مستحکم‌ترین شواهد را مبنی بر تاثیر تغذیه بر عوامل خطر بیماری دیابت نوع ۲ به دست آورده‌ایم».


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *