کنترل کلسترول و قند خون بدن با مصرف پیاز

کنترل کلسترول و قند خون بدن با مصرف پیاز

پیاز از جمله سبزیجات مفید و پرخاصیت است که با مصرف آن می توانید قند خون خود را کنترل کنید. ویتامین C، منگنز و ویتامین B۶ موجود در پیاز می تواند سیستم ایمنی بدنتان را در مقابل انواع بیماری ها تقویت کند.

پیاز جزو سبزی‌های ریشه‌ای و کم‌کالری اما بسیار غنی از فیبر غذایی است. هر ۱۰۰ گرم از این سبزی پرخاصیت، تنها ۴۰ کیلوکالری انرژی دارد. محققان به این نتیجه رسیده‌اند که تولید آلیسین توسط پیاز در بدن، باعث بهبود شرایط قند خون و پیشگیری از ابتلا به بیماری دیابت می‌شود. ضمن اینکه همین ترکیب می‌تواند در کنترل سطح قند خون بیماران دیابتی،نقش پررنگی بازی کند. تحقیقات آزمایشگاهی ثابت کرده‌اند که آلیسین می‌تواند باعث کاهش کلسترول هم بشود. به‌علاوه، همین ترکیب می‌تواند ترکیب موثری در پیشگیری از بیماری‌های ویروسی، قارچی و باکتریایی هم به‌حساب بیاید. پیاز، منبع بسیار خوبی برای دریافت کروم به‌منظور کنترل سطح قند خون در بیماران دیابتی هم هست. از این رو، به بیماران مبتلا به دیابت توصیه می‌شود که حتما مصرف روزانه پیاز خام را در برنامه غذایی‌ روزانه‌شان داشته باشند. بهتر است بدانید که پیاز خام، آنتی‌اکسیدانی به‌نام کوئرستین هم دارد. از این رو، می‌تواند کمک قابل توجهی به پیشگیری از ابتلا به سرطان، التهاب و دیابت بکند. ویتامین C، منگنز و ویتامین B۶ هم از دیگر دارایی‌های ارزشمند پیاز خام هستند که در ارتقا سیستم دفاعی بدن و پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی نقش دارند.

دریافت مقدار زیادی از پیاز موجب کاهش قند خون می‌شود. بنابراین بیماران دیابت ی می‌توانند با خیال راحت پیاز بخورند. تحقیقات پزشکی نشان می‌دهد که پیاز دارای ماده‌ای به نام آلل پروپیل است که با افزایش انسولین موجب کاهش قند خون می‌شود. پیاز همچنین خواص سبزیجات-خواص میوه ها سبزیجات و سلامت – خوبی از کرومیوم، یک ماده معدنی مفید است که به سلول‌ها کمک می‌کند تا به انسولین پاسخ بدهند. یک فنجان پیاز خام حاوی بیش از ۲۰ درصد مواد معدنی مفید و مهم برای بدن است.

پیاز خواص ضد کلسترولی دارد. این خاصیت پیاز مدیون خواص آنتی اکسیدانی و امگا ۳های موجود در آن است. در واقع پیاز به کمک امگا۳های خود به کاهش میزان تری گلیسیرید خون کمک می کند. تری گلیسیریدها چربی هایی هستند که بدن به عنوان انرژی از آن ها استفاده می کند. هنوز به طور دقیق ارتباط بین تری گلیسیرید و کلسترول مشخص نشده است اما متخصصان بر این باورند زمانی که میزان تری گلیسیرید بالا می رود میزان کلسترول خوب کاهش می یابد و به این ترتیب کلسترول بد خطرناک تر شده منجر به بسته شدن رگ های خونی می شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.