کوکائین چه تاثیراتی بر ارگان‌های حیاتی دارد؟

کوکائین چه تاثیراتی بر ارگان‌های حیاتی دارد؟

تاثیرات کوکائین بر بدن

در مطلب زیر در مورد تاثیرات بسیار زیاد و مضر کوکائین بر بدن و اندام های حیاتی اشاره می کند که در زیر به این تاثیرات سو اشاره می کنیم که تمامی اندام های بدن را تحت شعاع قرار می دهد.

کوکائین از طریق تاثیرگذاری شدید روی مغز عمل می‌کند،‌ اما وقتی که وارد خون می‌شود، تمام بدن را تحت تاثیر خودش قرار می‌دهد. در واقع، کوکائین می‌تواند به مغز، قلب، عروق خونی و ریه‌ها آسیب برساند و حتی منجر به مرگ ناگهانی شود. در ادامه به این می‌پردازیم که برای قسمت‌های مختلف بدن چه اتفاقی می‌افتد.

قلب: کوکائین برای قلب واقعا مضر است. این ماده مخدر،‌ ضربان قلب و فشار خون را افزایش می‌دهد، ‌در حالی که خون‌رسانی رگ‌های منتهی به قلب را محدود می‌کند و باعث تنگی عروق خونی می‌شود. بنابراین نتیجه چیزی نیست جز قطع جریان خون منتهی به عضله‌های قلب که می‌تواند باعث حمله قلبی شود،

حتی در بین افراد جوانی که مبتلا به بیماری قلبی نیستند. کوکائین به‌طور بالقوه می‌توند آریتمی قلبی را هم تحریک کند. مغز: کوکائین می‌تواند رگ‌های خونی مغز را منقبض کند و باعث سکته مغزی شود. این ضایعه ممکن است حتی برای جوان‌هایی اتفاق بیافتد که هیچ کدام از عوامل خطر بروز سکته مغزی را ندارند.

این ماده مخدر باعث تشنج می‌شود و ممکن است به رفتارهای نامتعارف، پُرخطر و خشونت‌بار منجر شود. ریه‌ها و سیستم تنفسی: استفاده از کوکائین به بینی و سینوس‌ها آسیب می‌رساند. استفاده منظم از این ماده مخدر می‌تواند باعث سوراخ شدن بخش‌هایی از بینی شود. کشیدن کوکائین، ریه‌ها را تحریک می‌کند و در برخی موارد باعث آسیب‌های ریوی دائمی می‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *