گلوکوم و ارتباط آن با کوررنگی

گلوکوم و ارتباط آن با کوررنگیگلوکوم و ارتباط آن با کوررنگی

ما می خواهیم در این مقاله  درباره ارتباط گلوکوم با کوررنگی مطالبی را ذکر کنیم . برای افرادی که از گلوکوم رنج می برند فشار  داخل چشم  خیلی زیاد می شود. این فشار می تواند عصب بینایی  را که مسئول حمل سیگنال از چشمها به مغز باشد، آسیب برساند. بنابراین، توانایی شما برای دیدن و تشخیص رنگ ها ممکن است کاهش یابد. بر اساس یک مطالعه، ناتوانی در تشخیص زرد و آبی کسانی که مبتلا به گلوکوم هستند از قرن ۱۸ میلادی مورد توجه  واقع شده است

گلوکوم ناشی از فشار غیر طبیعی در داخل چشم است. با توجه به تحقیقات در مورد فشار بالای چشم و گلوکوم ، افزایش فشار داخل چشم می تواند به بافت های عصبی بینایی شما آسیب برساند، که باعث از بین رفتن دید و یا حتی کوری می شود. شایع ترین نوع گلوکوم  عبارتست از گلوکوم اولیه باز گشتاور است.  بنابراین، بسیار مهم است که شما بتوانید تست چشم را انجام دهید، بنابراین متخصص چشم می تواند هر گونه تغییری در دید  را تشخیص دهد. اگر دچار علائم زیر شده اید، ممکن است گلوکوم داشته باشید:

درد شدید چشم
قرمزی چشم
دیدن حلقه های رنگی اطراف چراغ
اختلالات دید ناگهانی

پشت چشم به طور مداوم مایع روشن ایجاد می کند. هنگامی که این سیال ایجاد می شود، قسمت جلویی چشم را پر می کند و سپس چشم را از طریق کانال های داخل عنبیه و قرنیه خارج می کند. در صورتی که این کانال ها تا حدی مانع یا مسدود شوند، فشار طبیعی داخل چشم شما ممکن است افزایش یابد و موجب آسیب دیدگی عصب بینایی شود. در نتیجه، شما ممکن است شروع به از دست دادن بینایی کنید.

علل افزایش فشار در چشم شما شناخته نشده است. اما برخی از این عوامل ممکن است نقش داشته باشند:

قطره  گشاد کننده چشم
داروها، مانند کورتیکواستروئیدها
کاهش جریان خون به عصب بینایی
فشار خون بالا


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *