یافته های جدید برای کنترل اسید معده

یافته های جدید برای کنترل اسید معده

چگونه می توانیم سوزش معده را کنترل و درمان کنیم برای مقابله با این عارضه بهتر است با روش های درمانی موثر در این زمینه آشنا شوید مصرف آبنبات و آدامس های بدون قند در این زمینه کمک زیادی به شما میکند، اگر دچار اضافه وزن هستید بیشتر دچار این عارضه خواهید شد. به یافته های چدید پژوهشگران در مورد بازگشت اسید معده و سوزش سر دلدقت کند.

محققان انگلیسی برای کاهش علائم بازگشت اسید معده و سوزش سر دل، آبنباتی حاوی زایلیتول تولید کرده‌اند که به خنثی‌کردن اسید معده کمک می‌کند. بیماری ریفلاکس معده و مری (GORD) هنگامی رخ می‌دهد که محتویات معده بسمت بالا و مری ترشح کرده و منجر به سوزش در قفسه سینه می‌شود. ضعف دریچه بین مری و معده بعنوان عامل احتمالی بازگشت اسید معده مطرح می‌شود؛ همچنین اضافه وزن نیز به تشدید این مشکل کمک می‌کند. از هر پنج نفر یک نفر از مشکل GORD رنج می‌بردو بهترین روش کاهش علائم سوزش سر دل، بهبود عادات غذایی بخصوص کاهش مصرف غذاهای چرب و کاهش وزن است. زایلیتول بطور طبیعی در میوه‌های مختلف مانند آلو و تمشک وجود دارد و از آن بعنوان شیرین‌کننده در آدامس‌های فاقد قند استفاده می‌شود؛ بعلاوه دارای اثرات ضدباکتریایی است. مطالعه صورت گرفته توسط کینگز کالج لندن نشان می‌دهد، بزاق افرادی که آدامس حاوی شیرین‌کننده زایلیتول استفاده می‌کنند، بیشتر قلیایی است که منجر به خنثی کردن اسید معده می‌شود.

محققان برای کاهش بازگشت اسید معده و سوزش سر دل، آبنباتی حاوی شیرین‌کننده طبیعی زایلیتول تولید کرده‌اند؛ ‌آبنبات در طول شب به لثه‌ها چسبیده و به کاهش علائم بازگشت اسید معده کمک می‌کند. محققان قصد دارند عملکرد این آبنبات را بر روی ۵۰ بیمار مبتلا به GORD بمدت دو هفته مورد آزمایش قرار دهند. در این روش درمانی جدید، آبنبات پیش از خواب در قسمت پشت دهان بر روی لثه‌ها قرار داده می‌شود؛ این آبنبات دارای بخش چسبناکی است که حداقل بمدت شش ساعت در محل خود باقی مانده و به آرامی زایلیتول را در محیط دهان آزاد می‌کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.