آشفتگی کودکان با واکسن زدن

آشفتگی کودکان با واکسن زدن
آشفتگی کودکان با واکسن زدن

اکثر اطفال از واکسن زدن هراسان و مضطرب هستند و با مشاهده واکسن زدن حتی به دیگران هم دچار استرس می شوند.برای مقابله با این امر بهتر است با وی در این باره صحبت کنید و مانع آشفتگی و ایجاد تنش در وی ناشی از ترس از واکسن زدن شوید .

واکسن‌ها از سلامت کودکان ما محافظت می‌کنند، اما کودکان نسبت به این مسئله آگاهی ندارند. اگر با کودکتان برای واکسن زدن مشکل دارید، توجه به این توصیه‌ها می‌تواند به شما کمک کند. لبخند بزنید! نوع نگرش و حالت صورت شما خیلی مهم‌تر از چیزی است که فکرش را کنید، زیرا کودکان از پدر و مادر خود الگو می‌گیرند. اگر حالت صورت شما آشفته و نگران باشد، کودکتان مضطرب خواهد شد. رفتار والدین در طول واکسیناسیون همیشه به عنوان عاملی کلیدی در تعیین میزان درد و اضطراب کودک مطرح است.

نکته جالب اینجاست که گفتن چیزی نیست یا نگران نباش به کودکان، بیشتر باعث افزایش اضطراب آنان می‌شود تا آرام شدنشان! صادق باشید! حقیقت را گفتن ممکن است که کمی نگرانی ایجاد کند، اما بهتر از دروغ گفتن به کودکتان است. دروغ گفتن این مشکل را به همراه دارد که کودکتان نمی‌تواند به آنچه می‌گویید اعتماد کند، زیرا سابقه بدی در این مورد پیدا می‌کنید. به‌جای گفتن اینکه «سوزن واکسن به تو آسیبی نمی‌رساند»، بهتر است بگویید «ممکن است دردت بگیرد، اما من اینجا همراه تو هستم و درد زود برطرف می‌شود». توجه کودک را به چیز دیگری جلب کنید! درست وقت وارد شدن سوزن به بدن کودکتان، بهترین زمان برای پرت کردن حواس او است. این مسئله به‌طور چشمگیری درد و اضطراب کودکان را کاهش می‌دهد. آواز خواندن، داستان گفتن یا اسباب‌بازی‌ها بهترین راه‌های جلب توجه کودکان است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *