
قیماق پاره با طعم پسته : امروز میخواهیم برایتان یک دسر به اسم قیماق پاره را آموزش دهیم که مثل حلوا در دهان باز می شود و طعمش باقلوای پسته را میدهید شما میتوایند بدون پسته یعنی ساده درست کنید ولی پسته ای آن بی نظیر خوشمزه و لذیذ است
مواد لازم برای تهیه قیماق پاره با طعم پسته
برای خمیر :
خامه سفت 200 گرم ( در قوطی های آماده )
روغن مایع 200 گرم
پسته 1 لیوان
آرد 4.5 تا 5 لیوان
بکینگ پودر 1 پاکت
وانیل 1 پاکت
برای شربت :
شکر 3 لیوان
آب 2 لیوان

طرز تهیه قیماق پاره با طعم پسته
برای درست کردن این قیماق پاره , شکر و آب را می جوشانیم حرارت را خاموش کرده تا سرد شود . برای درست کردن خمیر همه مواد خمیر را با هم ترکیب کرده و در آخر آرد را کم کم می ریزیم تا بدست نچسبد خوب ورز داده من کلا پنج لیوان آرد ریختم . خمیر را گرد کرده یا به هر شکلی که دوست داشتید درست کنید و در فر 170 درجه می پزیم بمدت بیست تا بیست و پنج دقیقه بپزد تا رویش طلایی شود . وقتی پخت شربت سرد را می ریزیم . برای اینکه شربت خوب به خردش برود , دربش را بسته تا چند ساعت بماند بعد ازاین مدت با پودر پسته تزیین کرده و آماده سرو کردن است
این دسر را حتما درست کنید چون هم لذیذ است و هم بسیار زیبا
اگر خامه در دستس نداشتید و یا نمی خواهید در روزهای گرم سال از خامه استفاده کنید میتونید بجای آن از پودر کرم شانتی با طعم خامه استفاده کنید .
که دراین صورت پودر کرم شانتی به اندازه یک پاکت را با یک لیوان شیر سرد به مدت یک تا دو دقیقه هم میزنیم سپس بقیه مواد را می ریزیم
همچنین شاید برایتان مشکل باشد که روغن مایع را چگونه 200 گرم اندازه کنیم کافیست در همان پاکت خامه که خالی شده است بریزید



