آموزش پخت غذای کم کالری جوجه تایلندی با ریحان و بادام هندی

آموزش پخت غذای کم کالری جوجه تایلندی با ریحان و بادام هندی

طرز تهیه جوجه تایلندی بهمراه ریحان و بادام هندی

در مطلب زیر طرز تهیه جوجه تایلندی بهمراه ریحان و بادام هندی را برایتان قرار داده ایم این غذا بسیار خوشمزه از سینه مرغ تهیه می گردد امیدوارم که از تهیه این غذای خوشمزه را لذت ببرید.

جوجه تایلندی با ریحان و بادام هندی، خوراکی با کالری متوسط و مناسب برای وعده شام است. برای تهیه این خوراک خوشمزه برای ۴ نفر به ۲ قاشق غذاخوری روغن کانولا، ۴۵۰ گرم سینه مرغ بدون پوست و استخوان، ۳ عدد پیازچه، ۲ عدد فلفل کوچک قرمز، ۲ حبه سیر، ۱ عدد کدو سبز بزرگ و حلقه‌شده،

۲ قاشق غذاخوری سس باربیکیو، ۲ قاشق چای‌خوری آبلیمو، ۲ قاشق چای‌خوری شیره، ۲ قاشق چای‌خوری آرد ذرت، نصف فنجان بادام هندی بوداده و یک‌چهارم فنجان ریحان تازه و ساطوری نیاز داریم. برای آماده کردن این غذا، ابتدا ۱ قاشق از روغن را در تابه بزرگ و نچسبی گرم کنید. مرغ‌ها را تکه کنید و به مدت ۵ دقیقه در تابه تفت بدهید.

آنها را از تابه خارج کنید و باقی روغن را درون تابه بریزید. حدود ۳۰ ثانیه پیازچه‌های خردشده را تفت بدهید. سیر، فلفل و کدو را اضافه کنید و ۳ دقیقه دیگر به تفت دادن خود ادامه بدهید. حالا، سس باربیکیو، آبلیمو، شیره و آرد ذرت را باهم مخلوط کنید. این سس را به‌همراه تکه‌های مرغ به تابه بیفزایید. یک و نیم دقیقه تمام مواد را باهم تفت بدهید. بعد از سرو غذا، بادام هندی و ریحان را به ظرف بیفزایید.

هر وعده از این غذا حاوی ۳۲۹ کیلوکالری انرژی، ۱۸ گرم چربی،۶۳ میلی‌گرم کلسترول، ۱۶ گرم کربوهیدرات، ۲ گرم قند افزوده، ۶ گرم قند، ۲۸ گرم پروتئین، ۲ گرم فیبر، ۶۶۴ میلی‌گرم سدیم و ۶۴۹ میلی‌گرم پتاسیم دارد. ضمن اینکه می‌تواند ۲۴ درصد از نیاز روزانه بدن به منیزیم، ۱۹ درصد به پتاسیم، ۱۵ درصد به آهن و ۳۷ درصد به ویتامین C را هم تامین کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *