آموزش پخت مرغ سزار غذایی رژیمی

آموزش پخت مرغ سزار غذایی رژیمی

طرز تهیه مرغ سزار

در مطلب زیر طرز تهیه غذای رژیمی مرغ سزار را برایتان قرار داده ایم این غذا بسیار خوشمزه و رژیمی میباشد زیرا دارای کالری نسبتا پایینی می باشد امیدوارم که از تهیه آن لذت ببرید.

مرغ سزار، غذایی با کالری متوسط و گزینه مناسبی برای ناهار افرادی است که رژیم لاغری دارند. برای تهیه این غذا برای ۴ نفر به ۴۵۰ گرم سینه مرغ بدون پوست و استخوان، یک و یک‌چهارم قاشق چای‌خوری زیره سبز، یک‌ و یک‌چهارم قاشق چای‌خوری پودر چیلی، یک‌ و یک‌چهارم قاشق چای‌خوری نمک،

یک عدد آووکادو، نصف فنجان پنیر پارمسان، ۳ قاشق غذاخوری آب، ۲ قاشق غذاخوری آبلیموی تازه، ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر، ۱ حبه سیر خردشده، یک‌چهارم قاشق چای‌خوری فلفل، ۱۰ فنجان کاهوی ترد خردشده و ۱ فنجان نان تست مخصوص سالاد نیاز داریم. برای آماده کردن این غذا،

سینه‌های مرغ را ۴ قسمت و آنها را با ۱ قاشق چای‌خوری از زیره، چیلی و نصف قاشق چای‌خوری از نمک طعم‌دار کنید. هر طرف از مرغ‌ها را به مدت ۵ دقیقه در فر یا روی کباب‌پز، گریل کنید. آووکادو، یک‌چهارم فنجان پنیر، آب، آبلیمو، روغن، سیر، فلفل و باقی نمک، چیلی و زیره را باهم ترکیب کنید. کاهو را در ظرف بچینید و سس را روی آنها بکشید. مرغ‌ها را کنار کاهو بگذارید و باقی پنیر را رو روی آنها بپاشید. تکه‌های نان را هم کنار آن قرار دهید.

هر وعده از این غذا حدود ۳۶۰ کیلوکالری انرژی، ۲۱ گرم چربی، ۶۶ میلی‌گرم کلسترول، ۱۸ گرم کربوهیدرات، ۱ گرم قند افزوده، ۲۷ گرم پروتئین، ۸ گرم فیبر، ۷۵۱ میلی‌گرم سدیم و ۷۷۷ میلی‌گرم پتاسیم دارد. ضمن اینکه می‌تواند حدود ۲۱۵ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین A و ۶۳ درصد به ویتامین C و ۵۵ درصد به فولات، ۲۱ درصد به پتاسیم، ۱۸ درصد به کلسیم و ۱۶ درصد به آهن را هم تامین کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *