آموزش پخت نیمرو با کمک مایکروفر در کمترین زمان

آموزش پخت نیمرو با کمک مایکروفر در کمترین زمان

آموزش پخت نیمرو با کمک مایکروفر

آموزش پخت نیمرو با کمک مایکروفر را برایتان قرار داده ایم شما میتوانید در مایکروفر در کمترین مدت زمان این نیمرو را تهیه کنید و از پخت عسلی بودن این نیمرو لذت ببرید و بعنوان یک صبحانه بسیار عالی این نیمرو را تهیه کنید.

آموزش پخت نیمرو با مایکروفر

ـ مواد لازم:
تخم‌مرغ:۲ عدد         کره: ۱۲ گرم            روغن: ۱۲ گرم

آموزش پخت نیمرو:
ابتدا کره را در یک ظرف پیرکس ریخته و به مدت ۳۰ ثانیه با قدرت ۱۰۰% داخل مایکروفر قرار دهید. سپس تخم‌مرغ‌ها را داخل ظرف محتوی کره بشکنید و یک سوراخ کوچک روی زرده‌ها ایجاد نمائید و آن را به مدت ۱ دقیقه الی ۱ دقیقه و ۳۰ ثانیه با قدرت ۱۰۰% داخل مایکروفر قرار دهید. بهتر است درب ظرف را به‌صورت نیمه بگذارید که از پاشیده شدن غذا به دیواره داخلی مایکروفر جلوگیری شود. بدین ترتیب تیمرو آماده می‌باشد. توجه: در صورتی‌که برای مصرف کره یا روغن محدودیت دارید، می‌توانید نیمرو را بدون روغن یا کره درست کنید.

طرز تهیه نیمرو بدون روغن
در قابلمه ای کمی آب بریزید.
به آن کمی نمک و ۲ قاشق چای خوری سرکه سفید اضافه کنید و روی حرارت متوسط به جوش آورید.
تخم مرغ را در کاسه بشکنید و در حالی که با قاشق آب را به یک جهت هم می زنید، تخم مرغ را بریزید.
گاز را خاموش کنید، روی قابلمه را بپوشانید و ۵ دقیقه صبر کنید.
به هیچ عنوان قبل از ۵ دقیقه نباید در را باز کنید و یا این که تخم مرغ را هم بزنید.
سپس با قاشق تخم مرغ را در بیاورید.

طرز تهیه ژله به شکل نیمرو

مواد لازم :
ژله موز  نصف بسته
شیر ولرم  یک و یک سوم پیمانه
ژله آلوئه ورا  ۱ بسته
رنگ زرد خوراکی
روغن مایع

طرز تهیه ژله به شکل نیمرو

وسایل لازم :
جا تخم مرغی
ظرف مورد نظر برای سرو
قلمو

 

طرز تهیه نیمرو بدون روغن
مرحله ۱
نصف بسته از پودر ژله موز را در نصف لیوان آب جوش حل کنید و اجازه دهید کاملا خنک شود، سپس چند قطره رنگ زرد به یک سوم پیمانه شیر اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود سپس به ژله افزوده و هم بزنید.

مرحله ۲
قلمو را در روغن مایع زده و داخل جا تخم مرغی ها را یک لایه نازک چرب کرده و نصف از آن را با ژله موز پر کنید، سپس در یخچال گذاشته تا کاملا ببندد.

مرحله ۳
ژله آلوئه ورا را در یک لیوان آب جوش کاملا حل کرده و اجازه دهید خوب سرد شود، سپس یک پیمانه شیر را به آن افزوده و هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله ۴
ژله موز را از داخل جا تخم مرغی ها خارج کنید به این صورت که لبه آن را با یک چاقو به آرامی جدا کرده و با یک تکان ژله را در آورید، در صورتی که به این روش خارج نشد بایستی چند لحظه ای در آب جوش بگیرید.

مرحله ۵
ژله موز که در واقع نقش زرده را ایفا می کند در ظرف مورد نظر که بایستی نسبتا مسطح باشد با فاصله قرار دهید. اگر ظرف برای سرو مناسب نباشد باید بعد از بستن آن را با کف گیر بلند کرده و در ظرف سرو بگذارید.(در این مرحله می توانید از ظرف های تک نفره استفاده کنید که دیگر مشکل جابه جایی ژله را نداشته باشید و یا برای هر چند نیمرو یک ظرف در نظر بگیرید).

مرحله ۶
ژله سفید را به آرامی دور زرده بریزید و سپس در یخچال بگذارید تا ببندد، بعد از بسته شدن با چاقو دور سفیده را نامنظم برش بزنید تا شکل نیمروی واقعی درست شود.

مرحله ۷
ژله نیمروی آماده شده را تا زمان سرو در یخچال نگاه دارید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.