آیا آسم میتواند در باروری زنان موثر باشد یا خیر؟

آیا آسم میتواند در باروری زنان موثر باشد یا خیر؟

تاثیر آسم بر باروری زنان

در مطلب زیر در مورد تاثیر بیماری آسم بر روی باروری زنان صحبت شده است و طی تحقیقات جدید دانشمندان بر روی بیماری آسم و باروری زنان به این نتیجه رسیده اند که این زنان در معرض ناباروری قرار دارند.

یکی از جدیدترین مطالعات محققان که در European Respiratory Journal منتشر شده است، نتایج تازه‌ای را درباره تاثیر آسم روی باروری زنان نشان می‌دهد. براساس این گزارش، ممکن است زنانی که مبتلا به آسم هستند به زمان بیشتری برای بارور شدن نیاز داشته باشند. به‌علاوه این‌که میزان بارداری در بین آنان نسبت به زنانی که مبتلا به بیماری‌های ریوی نیستند، پایین‌تر است.

محققان در این مطالعه به بررسی ۲۴۵ نفر از زنان ۲۳ تا ۴۵ ساله پرداختند که با مشکلات باروری غیرقابل توضیحی روبه‌رو بودند و از روش‌های درمانی مختلف برای باروری استفاده می‌کردند. نتایج نهایی نشان داد که ۹۶ درصد آن‌ها به بیماری آسم مبتلا هستند. مسئولان این مطالعه می‌گویند:

«به نظر می‌رسید که آسم، تاثیر منفی روی باروری می‌گذارد و زمان بارور شدن را طولانی می‌کند و حتی با افزایش سن، طولانی‌تر هم می‌شود. با این‌حال هنوز به رابطه علت و معلولی دقیق نرسیده‌ایم، چون موضوع پیچیدگی خاصی دارد.

در واقع، انواع متفاوت آسم، سلامت روانی،‌ داروهای مختلف آسم و هورمون‌ها، همگی در این وضعیت نقش دارند». به نظر محققان، پزشکان باید زنان مبتلا به آسم را تشویق کنند تا در سنین پایین‌تر باردار شوند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.