آیا بین روزاسه و پارکینسون ارتباط وجود دارد؟

آیا بین روزاسه و پارکینسون ارتباط وجود دارد؟

رابطه بین روزاسه و پارکینسون کشف شد

برخی از دانشمندان و محققان معتقد هستند که بین روزاسه و بیماری پارکینسون ارتباط مستقیمی وجود دارد ولی بعضی دیگر از دانشمندان این نظریه را رد می کنند در مطلب زیر بطور کامل توضیح داده شده است.

محققان دانمارکی در مطالعه اخیرشان ارتباط تازه‌ای بین روزاسه و پارکینسون پیدا کرده‌اند، اما تاکید می‌کنند که هیچ رابطه علت و معلولی بین این دو بیماری یافت نشده است. براساس گزارشی که از این مطالعه در JAMA Neurology منتشر شده است، روزاسه می‌تواند با افزایش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون مرتبط باشد.

مسئولان این مطالعه می‌گویند که احتمال ابتلای به پارکینسون در بین دانمارکی‌هایی که به روزاسه مبتلا هستند، دو برابر بیشتر از کسانی است که مبتلا به روزاسه نیستند. روزاسه، نوعی اختلال پوستی است که ۱۰ درصد از افراد دارای پوست روشن، خصوصا زنان، را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این امکان وجود دارد

که روزاسه یا مشکلات ناشی از آن مثل گُرگرفتگی صورت، به تشخیص بیماری پارکینسون در مراحل اولیه کمک کند. محققان می‌گویند که به نظر می‌رسد این مساله با خود روزاسه ارتباط دارد، نه داروهایی که برای درمان آن به کار می‌روند. یافته‌های آنان نشان می‌دهد که خطر ابتلا به پارکینسون در بین بیمارانی که از تتراسایکلین استفاده می‌کنند،

کاهش پیدا می‌کند. حدس محققان این است که روزاسه، سطح نوعی آنزیم را کاهش می‌دهد که پروتئین‌ها را تجزیه می‌کند. نکته این‌جاست که این آنزیم، در بیماری پارکینسون و اختلالات عصبی دیگر نقش دارد. با این‌حال، اگر مبتلا به روزاسه هستید، معنایش این نیست که حتما به بیماری پارکینسون مبتلا می‌شوید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *