آیا ترک کردن شیشه عوارضی دارد یا خیر؟

آیا ترک کردن شیشه عوارضی دارد یا خیر؟

عوارض ترک شیشه

در مطلب زیر در مورد عوارض شیشه که یکی از خطرناک ترین نوع ماده مخدر بحساب می آید صحبت شده است در زیر در مورد عوارض ترک شیشه صحبت شده است امیدوارم که دوست داشته باشید.

علائم ترک شیشه می‌تواند تا روزها، هفته‌ها و حتی بیشتر باقی بماند. در واقع، هرچقدر اعتیاد فرد جدی‌تر باشد، علائم ترک برای آن فرد هم بیشتر باقی می‌مانند. مواد مخدر می‌توانند وضعیت شیمیایی مغز افراد مصرف‌کننده را تغییر بدهند و شیشه بیشتر از همه ماده‌های مخدر دیگر این تاثیر منفی را از خودش باقی می‌گذارد.

اگرچه این ماده مخدر در عرض دو تا سه روز از سیستم فرد خارج می‌شود، اما معنایش این نیست که اعتیاد یا علائم ناشی از ترک آن هم به پایان رسیده است. علائم ناشی از ترک شیشه ذاتا علائمی هستند که ویژگی‌های روانی دارند. فردی که می‌خواهد شیشه را ترک کند، ممکن است با این علائم مواجه شود:

آشفتگی عصبی؛ فقدان لذت یا ناتوانی در تجربه لذت؛ اختلال اضطرابی؛ خستگی؛ گرسنگی؛ بی‌خوابی؛ نوسانات خُلقی؛ میل شدید به مصرف مواد مخدر. در صورت شدید شدن علائم ناشی از ترک برای بعضی افراد، برنامه درمانی اعتیاد برای آنان بهتر است. برنامه‌های توان‌بخشی می‌توانند به این افراد کمک کنند تا فرآیند ترک را با موفقیت از سر بگذرانند

و زندگی عاری از مواد مخدر را بعد از پایان دوره ترک شروع کنند. دوره توان‌بخشی می‌تواند شامل گفتاردرمانی، ورزش کردن، راهنمایی‌های تغذیه‌ای و مصرف ویتامین‌های مکمل باشد. حتی اگر علائم فیزیکی ناشی از ترک شیشه در عرض چند روز از بین برود، حملات ناشی از مصرف نکردن شیشه هنوز باقی می‌ماند و میل به مصرف آن همچنان فرد را آزار می‌دهد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.