آیا ژنتیک روی تناسب اندام تأثیرگذار است؟

آیا وراثت هم در فرم اندام ها تاثیر دارد

آیا وراثت هم در فرم اندام ها تاثیر دارد : ژنتیک نقش مهمی در چگونگی فرم اندام و نتایج حاصله از انجام تمرینات دارد اما کل ماجرا نیست.

شواهدی در دست است که نشان  می‌دهد اعضای یک خانواده, حتی دو قلوها, نتایج کاملاً متفاوتی از تمرینات خود دریافت می‌کنند.

افراد با تیپ‌های بدنی مشابه می‌توانند بسته به تاریخچه تمرینی خود و شیوه پاسخگویی بدن شان به  تمرین شاهد نتایج کاملاً مختلفی باشند.

ژنتیک همچنین در این که چقدر متمرکز خواهید بود, چقدر سخت تمرین خواهید کرد و چطور برای ریکاوری تان برنامه ریزی خواهید کرد, تعیین کننده نیست .

تنها راه برای فهمیدن این که  واقعا به چه تیپ بدنی می توانید دست یابید فکر کردن به  نتایج خاصی است که دوست دارید تجربه کنید و زمانی است که می خواهید آن ها را مشاهده کنید و سپس چندین و چند روش مختلف را آزمایش کنید تا متوجه شوید کدام یک برای شخص شما مناسب تر است.

مطمئن شوید که روش های مختلفی برای بررسی و نطارت می تواند شامل بعضی از اندازه گیری ها نظیر وزن, دور بازو, شکم و در کل ترکیب بدن باشد اما باید به این که چه لباس هایی چقدر و در چه نواحی ای دربدن تان زیباتر می نشینید نیز توجه داشته باشید, مسلما ظاهر خوب و خوش فرم بیشر از دیدن اعدادی که  کم کم افزایش پیدا میکنند, برای دادن ادامه مسیر به شما انگیزه خواهد داد.

به علاوه ارزشش را دارد که به طور مرتب ( مثلا ماهی یک بار ) از خودتان عکس بگیرید تا شاهد اثر بصری تمرینانی باشید که انجام می دهید.

بدون شواهد و بررسی نتایج ممکن است تمایل خود برای ادامه تمرین را از دست بدهید و در جاهایی ناامید شوید , بنابراین خوب است که بر نتایج کار خود نظارت داشته باشید.

با سرمایه گذاری , کمی زمان و تلاش قادر خواهید بود بهترین بدنی را که قادر به ساخت انها هستید کشف کنید در می یابید که چطور باید به آن برسید

دست و پنجه نرم کردن با آب کردن شکم

بعضی از مردان فقط از ناحیه شکم چاق می‌شوند یکی از راه های مقابله با چربی های سفت و سخت شکمی تمرکز بر مصرف مدام سوختی است که آهسته آزاد می‌شود.

به این معنی که بهتر است در طول روز وعده‌های غذایی بیشتر با مقدار کمتری مصرف کنید تا از ذخیره اضافی وعده‌های غذایی در اطراف شکم جلوگیری کنید. این کار را با فعالیت فراوان به عنوان بخشی از برمه روزانه و تمرینان چالش انگیز تر یک روز درمیان ترکیب کنید

هیچ راهی برای کاهش نقطه ای چربی وجود ندارد. بنابراین هر تمرین باید بر تمرینات فوقانی و تحتانی بدن تمرکز داشته , قدرتی و شامل مقدار زیادی تمرینات هوازی باشد و در حالت ایده آل تا حد ممکن از نظر نوع و شدت تنوع داشته باشد

اگر می‌خواهید شکمتان آب شود باید تمرینات هوازی و تمرین با وزنه را همراه با هم جلو ببرید.

تمرینات منظم هوازی باعث می‌شود متابولیسم چند بار در هفته کالری‌های اضافه را مورد حمله قرار دهد و تمرینات قدرتی میزان سوخت‌وساز پایه را افزایش خواهند داد و به این صورت هر روز و تمام طول روز میزان کالری بیشتری می‌سوزانید


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *