احساس سنگینی در رحم را جدی بگیرید

احساس سنگینی در رحم را جدی بگیرید

بهتر است هر نوع گرفتگی عضلانی در رحم را جدی بگیرید این حالت می تواند خبر از ایجاد فیبروئیدهای رحمی در بدنتان بدهد. بانوان باید درد در ناحیه زیر شکم را جدی بگیرند و از کنار هر نوع احساس سنگینی در رحم به راحتی عبور نکنند.

برای بعضی از زنان، فیبروئیدهای رحمی فقط با خون‌ریزی شدید در حین دوره قاعدگی همراه نیستند، بلکه باعث شکل‌گیری درد بیشتر و گرفتگی‌های عضلانی ناشی از قاعدگی می‌شوند. با توجه به این‌که فیبروئیدها، توده‌هایی هستند که می‌توانند در داخل یا خارج از دیواره رحم رشد کنند، فشار ناشی از رشد آن‌ها می‌تواند باعث شکل‌گیری گرفتگی عضلانی شدیددر طول دوره قاعدگی شود. در چند روز پیش از شروع دوره قاعدگی ممکن است که زنان با گرفتگی‌های عضلانی شدیدتری روبه‌رو شوند، چون تحرکاتی در رحم شکل می‌گیرند که به پوشش داخلی رحم فشار وارد می‌کنند. نتیجه این وضعیت، چیزی نیست جز اسپاسم‌های شدیدتر همزمان با شروع دوره قاعدگی.

از آن‌جایی که رحم در نزدیکی ارگان‌های دیگر بدن مثل مثانه، راست‌روده و روده‌ها قرار گرفته است، رشد هر گونه تومور فیبروئیدی بزرگ موجب به وجود آمدن تغییرات منفی در عملکرد این ارگان‌های مهم می‌شود. بنابراین، حالت‌های خاصی مثل احساس فشار، پُری بیش از حد و حتی درد در ناحیه زیر شکم،می‌توانند از علائم شکل‌گیری فیبروئیدهای رحمی باشند. با این‌که رحم معمولا به‌اندازه یک گلابی کوچک است، اما وزنی بیشتر از حدود ۱۱۰ گرم ندارد. با این‌حال، با رشد فیبروئیدهای رحمی در داخل آن، ممکن است که اندازه رحم بزرگ‌تر شود و احساس سنگینی خاصی را در قسمت زیر شکم ایجاد کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *