درد در ناحیه لگن و فیبروم رحمی

درد در ناحیه لگن و فیبروم رحمی

اگر با ادرار مکرر یا درد بی دلیل در ناحیه لگن خود مواجه شدید بهتر است به فکر علت بروز این حالات در بدنتان باشید چون از نشانه های مهم برای بروز فیبروم رحمی به شمار می روند. این حالات می توانند زندگی مبتلایان را مختل کنند.

یکی از علائم ابتلا به فیبروئید، احساس درد بی‌دلیل در کمر یا ناحیه لگن است. اگر اندازه فیبروئید بزرگ‌تر شود، می‌تواند فشار زیادی به اندام‌های اطراف خودش وارد کند و درنهایت باعث احساس درد بی‌دلیل در ناحیه لگن شود. این درد ممکن است به قسمت‌های پایینی کمر هم سرایت کند و حتی بعضی از زنان را با احساس درد در پاهای‌شان آزار بدهد.

رشد فیبروئیدها به‌مرور زمان می‌تواند به فشار مداوم و شکل‌گیری درد دائمی در ناحیه شکم و اطراف آن منجر شود. البته درد و فشار فقط به‌علت بزرگ‌تر شدن اندازه فیبروئید شکل نمی‌گیرند، بلکه به محل قرارگیری فیبروئید هم ارتباط دارند. علامت دیگری که فشار دائمی در ناحیه لگن را نشان می‌دهد و می‌توانداز علائم ابتلا به فیبروئید باشد، نیاز به ادرار کردن بیشتر از حد طبیعی است. وقتی که فیبروئیدها در قسمت جلویی رحم رشد می‌کنند، فشار اضافه‌ای به فرد وارد می‌آورند و او را به ادرارهای مکرر مجبور می‌کنند. ادرار کردن مکرر علاوه بر این‌که باعث آزار زنان می‌شود، می‌تواند مانع از فعالیت‌های روزمره آنان شود و در زندگی عادی آنان تداخل ایجاد کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *