اختلال اضطرابی و ابتلا به ام اس

ریسک ابتلای زنان به اختلال اضطرابی نسبت به مردان بیشتر است، این عارضه می تواند مشکلات زیادی در زندگی روزمره آن ها ایجاد کنید همچنین یکی از عوامل تاثیرگذار بر ابتلای آن ها به ام اس محسوب می شود. سنین بالای سی و پنج سال بیشتر از دیگران در معرض این بیماری قرار دارند.

محققان دانشگاه کمبریج در مطالعه اخیرشان به نتایج تازه‌ای درباره اختلال اضطرابی دست پیدا کرده‌اند. براساس گزارشی که در Brain and Behavior منتشر شده است، این مطالعه نشان می‌دهد که زنان و بزرگسالان کمتر از ۳۵ سال، بیشتر از دیگران با احتمال تجربه اختلال اضطرابی مواجه هستند. محققان می‌گویند که زنان دو برابر بیشتر از مردان با احتمال ابتلا اختلال اضطرابی روبه‌رو می‌شوند. اولیویا ریمز، مسئول این مطالعه، می‌گوید: «اختلال اضطرابی می‌تواند زندگی را برای برخی افراد شدیدا سخت کند و برای دستگاه‌های بهداشتی خیلی مهم است که بدانند این افراد دارای چه ویژگی‌های مشترکی هستند و کدام گروه‌ها در بین مردم در معرض بیشترین خطر قرار دارند». تیم تحقیقاتی دانشگاه کمبریج در این بررسی گسترده به ارزیابی یافته‌های ۴۸ مطالعه دیگر پرداختند تا به جزئیات دقیق‌تر دست پیدا کنند.

آمارهایی که براساس نتایج این مطالعات ارائه شده‌اند، نشان می‌دهند که تقریبا ۴ نفر از هر ۱۰ نفر در سرتاسر جهان، اختلال اضطرابی را تجربه می‌کنند و زنان به همراه بزرگسالان زیر ۳۵ سال بیشتر از همه گروه‌های دیگر تحت تاثیر اختلال اضطرابی قرار می‌گیرند. علاوه بر این، مشخص شد که حدود ۳۲ درصد از افرادی که به ام‌اس مبتلا شده‌اند، به اختلال اضطرابی نیز مبتلا هستند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *