ارتباط دریافت فیبر با طول عمر

ارتباط دریافت فیبر با طول عمر

دریافت فیبر تاثیر زیادی بر سلامت جسمی افراد مسن میگذارد اگر میخواهید عمری طولانی داشته باشید پیشنهاد میکنیم از منابع چربی‌های سالم مانند گردو،ماهی و دانه‌های روغنی استفاده کنید و مانع ایجاد اضافه وزن و چربی شکمی خود شوید چون عاملی برای کوتاه شدن عمر شما به شمار می روند.

با رعایت رژیم غذایی و سبک زندگی‌ مناسب، می‌توانید شمع‌های کیک تولد ۱۰۰ سالگی‌تان را خودتان خاموش کنید. نشانه‌های ۱۰۰ سالگی که در اینجا ذکر می‌کنیم، همگی پایه علمی دارند و در سالمندان ۱۰۰ ساله یا بیشتر مشترک هستند. اگر بیش از ۶۰ سال سن دارید و شرایط زیر شامل حال شما می‌شوند، مطمئن باشید که تا ۱۰۰ سال زنده می‌مانید.

• پس از یائسگی، اضافه وزن ندارید بر اساس آمار مؤسسه ملی سالمندان، زنانی که در دوران میان‌سالی اضافه‌وزن به ویژه چربی شکمی دارند،۲۰ درصد زورتر از زنان با وزن عادی می‌میرند. آب کردن چربی شکم در دوران میان‌سالی و سالمندی کار مشکلی است زیرا تغییرات هورمونی اجازه این کار را نمی‌دهند. سایز دور کمر ۸۹ سانتی‌متر برای خانم‌ها و ۱۰۱ سانتی‌متر برای آقایان، نشانه چربی شکمی است. به منظور سوزاندن این چربی‌ها، هفته‌ای ۲ تا ۳ بار و به مدت ۲۰ دقیقه‌ از وقتتان را به انجام ورزش دراز و نشست اختصاص دهید؛ مصرف روزانه میوه و سبزیجات و امگا۳ را که در گردو،ماهی و دانه‌های روغنی یافت می‌شود فراموش نکنید؛ و سعی کنید که ۲۵ درصد از کالری دریافتی‌تان را از چربی‌های سالم تأمین کنید.

• روزانه حداقل ۲۴ گرم فیبر دریافت می‌کنید براساس مطالعات انجام شده در هلند، مصرف روزانه ۲۴ گرم غذاهای فیبردار در سالمندان، تا ۱۷ درصد احتمال مرگ بر اثر سکته قلبی را کاهش می‌دهد. دریافت فیبر باعث کاهش کلسترول بد خون یا LDL و تنظیم انسولین در خون می‌شود که به کاهش وزن نیز کمک می‌کند.

به منظور تأمین فیبر مورد نیاز باید روزانه این مقدار مواد مغذی را در وعده‌های غذایی خود بگنجانید: ½ فنجان آش‌جو ( حاوی ۴ گرم فیبر)، یک فنجان تمشک ( حاوی ۸ گرم فیبر)، ½ فنجان سبوس خالص گندم (حاوی ۸/۸ گرم فیبر)، ½ فنجان عدس پخته شده ( حاوی ۷/۸ گرم فیبر)، ½ فنجان لوبیا قرمز (حاوی ۷/۵ گرم فیبر)، یک سیب‌زمینی متوسط ( حاوی ۴/۸ گرم فیبر) و یک گلابی کوچک ( حاوی ۴/۳ گرم فیبر).


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *