از آرتریت روماتوئید سرونگاتیو چه اطلاعاتی دارید؟

از آرتریت روماتوئید سرونگاتیو چه اطلاعاتی دارید؟

همه چیز در مورد آرتریت سرونگاتیو

آرتریت روماتوئید سرونگاتیو یک نوع بیماری مفصلی می باشد که بر روی تاثیرات مستقیمی دارد این بیماری مفصلی در هر سنی احتمال بروز دارد که در زیر بطور کامل این بیماری را توضیح داده شده است.

از نظر پزشکی می‌توان با انجام دادن نوعی آزمایش خون تعیین کرد که آیا فردی دارای فاکتور روماتوئید (RF) هست یا نه. اما این فاکتور چه چیزی را نشان می‌دهد؟ آنتی‌بادی‌هایی که توسط سیستم ایمنی بدن تولید می‌شوند و می‌توانند به مفصل‌ها و بافت‌های سالم بدن حمله کنند.

اخیرا نوعی آنتی‌بادی دیگر به‌نام آنتی‌بادی ضد پروتئین سیترولینه حلقوی (ACPA) به‌عنوان نشانگر آرتریت روماتوئید در نظر گرفته شده است. امروزه وجود RF یا ACPA برای تشخیص آرتریت روماتوئید ضرورتی ندارد. اگر سنجش RF یا ACPA با پاسخ منفی همراه باشد،

اما فرد هنوز علائم مشابه با آرتریت روماتوئید را تجربه کند، امکان تشخیص آرتریت روماتوئید سرونگاتیو وجود دارد. اگر افراد دارای RF یا آنتی‌بادی‌های ACPA باشند، مبتلا به آرتریت روماتوئید سروپوزیتیو هستند. در برخورد اول این‌طور به نظر می‌رسد که شدت علائم این بیماری باید در افراد سروپوزیتیو بیشتر باشد،

اما مطالعات اخیر نشان داده‌اند که تفاوت بین این دو نوع از بیماری به تفاوت در علائم آرتریت روماتوئید منجر می‌شود. با این‌حال، روش‌های درمانی آرتریت سرونگاتیو با نوع سروپوزیتیو هیچ تفاوتی ندارند. هدف اصلی در درمان هر دو نوع از این بیماری‌ها،

کاهش درد و کُند کردن یا جلوگیری از پیشرفت بیماری است. پیش‌بینی این‌که هر بیماری چگونه پیشرفت می‌کند، واقعا کار بسیار سختی است. بنابراین اگر به هر کدام از انواع آرتریت مبتلا شده باشید، نمی‌توان آینده بیماری و شدت علائم آن را پیش‌بینی کرد.

آرتروز (آرتریت یا ورم مفاصل) اصطلاحی کلی است که به اختلالات مفصلی اشاره دارد و ویژگی بارز این بیماری عبارت است از التهاب یک یا چند مفصل. از علائم رایج آرتروز می‌توان خشکی مفصل، تورم، درد و کاهش توانایی حرکت مفصل را نام برد. آرتروز انواع مختلفی دارد و نشانه‌های هر یک از انواع آن بسته به محل یا میزان گسترش التهاب، با دیگری متفاوت است. استئو آرتریت شایع‌ترین انواع آرتروز هستند. استئو آرتریت به انحطاط محافظ غضروفی اشاره دارد و نوعی بیماری وابسته به سن است؛ در حالی که آرتریت نوعی آرتروز التهابی است که طی آن آنتی بادی‌های بدن (پادتن‌ها) مفصل‌ها را مورد هدف قرار می‌دهند.
پزشکان می‌توانند از طریق معاینه‌ی فیزیکی بیمار تأثیر و پیش رفت بیماری را مشاهده کنند. با این حال اغلب برای تعیین نوع ورم مفاصلی که بیمار از آن رنج می‌برد، برخی از آزمایشات خون از قبیل شمارش کامل فاکتور‌های خون، پروتئین واکنشگر C و فاکتور انجام می‌شوند. فاکتور نوعی اتو آنتی بادی است که معمولاً در بدن بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید موجود است و به همین دلیل وقتی بیمار از نظر فاکتور روماتوئید مورد آزمایش قرار می‌گیرد، تشخیص افتراقی آرتریت آسان‌تر می‌شود. در حالی‌که آزمایش بسیاری از افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید از نظر فاکتور روماتوئید مثبت است، نتیجه‌ی آزمایش برخی مبتلایان منفی است. تشخیص پزشکان برای این افراد آرتریت سرونگاتیو است. در این مقاله ما به یافتن علائم و راه‌های درمان آرتریت سرونگاتیو می‌پردازیم.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *