از روش های درمانی ترک هروئین چه میدانید؟

از روش های درمانی ترک هروئین چه میدانید؟

روش های درمانی هروئین

در مطلب زیر به انواع روش های درمانی برای ترک ماده مخدر هروئین صحبت شده است که در زیر به تمام ی آنها اشاره شده است تا بتوانید با این روش ها آشنایی کامل پیدا کنید.

روش‌های مختلفی برای درمان اعتیاد به هروئین وجود دارد. با این‌حال، روند درمان در ابتدا با فرآیند سم‌زدایی شروع می‌شود. این فرآیند می‌تواند براساس بستری شدن بیمار یا درمان سرپایی برای کمک جسمی و روانی به فرد پیش برود تا این ماده مخدر کاملا از بدن خارج شود. داروهای تجویزی مثل کلونیدین،

اندانسترون و هیدروکسیزین می‌توانند برای کاهش مشکلات ناشی از ترک ماده مخدر هروئین مورد استفاده قرار گیرند. به‌علاوه این‌که چندین گزینه درمانی دارویی دیگر برای درمان اعتیاد در طولانی‌مدت وجود دارند. داروهای موثری مثل متادون، سابوکسون و ویویترول،‌ نمونه‌هایی از همین نوع داروها هستند.

متادون، نوعی آگونیست اپیوئید است که به‌صورت آهسته عمل می‌کند و باید هر ۲۴ ساعت، یک بار توسط فرد مصرف شود. دوز مصرفی این دارو با توجه به شرایط فرد تنظیم می‌شود و باید برای جلوگیری از مصرف دوباره هروئین کافی باشد، در حالی که نباید سرخوشی و شادی ایجاد کند. متادون از دهه ۱۹۶۰ میلادی برای برای درمان اعتیاد به هروئین استفاده می‌شود

و هنوز هم یکی از گزینه‌های درمانی عالی برای بعضی افرادی است که در مرحله بازیابی از اعتیاد قرار دارند. سابوکسون، نوعی فرمول دارویی است که از بوپرنورفین و نالوکسان تشکیل شده است. بوپرنورفین، میل شدید به مصرف هروئین را کاهش می‌دهد، بدون این‌که عواضر جانبی خطرناک یا شدید داروهای دیگر را ایجاد کند و به‌عنوان نوعی عامل بازدارنده از تزریق عمل می‌کند. این دارو معمولا به‌صورت زیرزبانی استفاده می‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *