اصول تهیه میان‌وعده‌های سالم کودک

اصول تهیه میان‌وعده‌های سالم کودک

برای تهیه میان‌وعده‌های سالم کودک بهتر است عادات تغذیه ای وی را متناسب با خوراکی های سالم تطبیق دهید، برنامه غذایی فرزندتان از اهمیت ویژه ای برای رشد آن ها برخوردار است، سعی کنید از به وجود آمدن عادات تغذیه ای نادرست در میان فرزندانتان پیشگیری کنید.

استفاده از عبارت‌های منفی برای توصیف غذاها دلیل بد بودن این عادت: دکتر آماندا کروز (متخصص تغذیه) درباره این موضوع مهم می‌گوید: «نسبت دادن صفات منفی به بعضی از مواد غذایی، هوس متفاوتی را برای خوردن آن‌ها در کودکان به‌وجود می‌آورد، چون این مواد غذایی را در محدوده ممنوعه قرار می‌دهد. درنتیجه،‌ امکان دارد که کودکان بعد از تمایل پیدا کردن به مصرف این مواد غذایی با احساس گناه مواجه شوندیا در شرایط خاص مانند مهمانی‌ها در مصرف این نوع از مواد غذایی زیاده‌روی کنند. در هر دو حالت،‌ رابطه کودک با مواد غذایی کاملا نادرست و مخرب است».

روش مقابله با این عادت: درحالی که کودکان نباید هر روز از خوراکی‌هایی مانند کیک و کلوچه استفاده کنند، اما والدین نیز نباید صفات منفی یا صفات مثبت به هیچ کدام از مواد غذایی یا مواد مغذی نسبت بدهند. دکتر کروز می‌گوید:«گزینه‌های غذایی سالم و متنوعی را در اختیار کودک قرار بدهید و بعد بگذارید که خودش از بین آن‌ها انتخاب کند. وقتی که گزینه‌های سالم در اختیار کودک قرار داشته باشند، او هم به مصرف همین مواد غذایی تمایل پیدا خواهد کرد». چند ترفند: هرگز از صفت‌های «خوب» یا «بد» برای توصیف مواد غذایی استفاده نکنید. یک طبقه کابینت یا کشوی یخچال را به میان‌وعده‌های سالم کودک اختصاص بدهید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *