اصول گرم نگه داشتن بدن با روش های خوراکی

اصول گرم نگه داشتن بدن با روش های خوراکی

برای گرم نگه داشتن بدنتان در فصل پاییز می توانید از برخی روش های تغذیه ای و مواد خوراکی استفاده کنید. خوردنی هایی مانند سیب زمینی،لبو،هویج و انواع ادویه های گرم می توانند به شما در این زمینه کمک کنند با راهنمایی های تغذیه ای طب سنتی در این بخش همراه باشید.

سیب‌زمینی شیرین، یکی از مهم‌ترین سبزی‌هایی است که باید در فصل‌های پاییز و زمستان از آن استفاده کنید. این سبزی غنی از ویتامین A و C، جایگاه خاصی در طب آیورودا دارد. شما می‌توانید سیب‌زمینی شیرین را بخارپز کنید و همراه با دارچین، زنجبیل و فلفل قرمز بخورید.

هویج، سبزی ریشه‌دار دیگری است که در روزهای سرد سال به کمک ما می‌آید. در حکمت آیورودای هندی توصیه می‌شود که هویج را همراه با ادویه‌های گرم‌کننده مثل زنجبیل ترکیب کنید و بعد همراه با مواد غذایی دیگر بپزید تا سوپ مغذی و مفیدی داشته باشید. هویج، سرشار از ویتامین‌هایی است که به تقویت سیستم ایمنی در فصل‌های پاییز و زمستان کمک می‌کنند.

چغندر و لبو هم سبزی‌های ریشه‌دار دیگری هستند که باید میزان استفاده از آن‌ها را در طول فصل‌های پاییز و زمستان افزایش دهید. می‌توانید لبو یا چغندر را به ادویه‌های آغشته کنید، بعد در کره تفت دهید و همراه با پنیر و مغزهای خام بخورید. این وعده غذایی مغذی، شما را در هوای سرد به‌خوبی گرم می‌کند.

در طب آیورودا توصیه می‌شود که از میوه‌های ترش و شیرین مثل انواع توت‌ها و موز برای مقابله با سرمای پاییز و زمستان استفاده کنید. پختن این میوه‌ها در مقداری کره و شیر، و اضافه کردن مقداری از ادویه‌های گرم‌کننده مثل هل یا دارچین، یکی از بهترین روش‌های استفاده از آن‌ها در روزهای سرد سال است.

اگر در زمستان دست و پای شما سرد است بخاطر این است که انگشتان  پا و دست در مقایسه با دیگر قسمت های بدن  چربی کم تری دارد. اگر می خواهید در طول ماه های زمستان گرم بمانید ، باید  مقداری چربی به بدن خود اضافه کنید. این چربی تا حد زیادی در گوشت وجود دارد که در طول زمستان باید خورده شود

خوردن غذاهای نشاسته ای نیزدر طول ماه های زمستان  برای گرم ماندن بسیار خوب است . سیب زمینی،  و برنج قهوه ای  از مواد غذایی هستند  که  برای گرم کردن بدن بسیار مفید هستند .


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.