اضافه وزن با خوردن غذا

اضافه وزن با خوردن غذا

 

اگر اضافه وزن دارید و نگران افزایش آن هستید پیشنهاد می کنیم با روش های مقابله با  آن آشنا شوید. وعده های غذایی که میل میکنید از اهمیت زیادی در ایجاد چاقی در بدنتان برخوردارند اشتهای شما و هوس های خوراکی که دارید موجب بالارفتن وزنتان می شوند.

یکی از راه‌های جلوگیری از خوردن بدون فکر، این است که به‌محض بروز کردن این حالت، یک لیون آب یا یک لیوان چای بخورید. حجم مواد مایع به شما کمک می‌کند تا احساس سیری بیشتری کنید، و در واقع نوشیدن مایعات به شما چند دقیقه وقت می‌دهد تا درباره هوس‌تان بیشتر فکر کنید، و در نهایت نسبت به خوردن میان‌وعده‌های مضر تجدیدنظر کنید.ضمن این‌که استفاده از نوشیدنی‌های گرم می‌تواند تاثیر فوق‌العاده آرام‌بخشی برای‌تان داشته باشد، به‌خصوص زمانی که شما به دلیل ناراحتی یا استرس به سمت غذاها می‌روید یا حالت هیجانی‌تان را کم کنید.

وقتی که خیلی سریع وعده غذایی‌تان را تمام می‌کنید، زمان کافی به بدن‌تان نمی‌دهید تا میزان سیری‌تان را محاسبه کند. ترفندهای مختلفی وجود دارد تا بتوانید این مشکل را کنترل کنید،‌ مثل رها کردن قاشق و چنگال بین لقمه‌های غذا یا حتی استفاده از یک زمان‌سنج. اما استراتژی‌های بهتری هم وجود دارند که این مشکل را بهتر کنترل می‌کنند: غذا خوردن با جمع و گفت‌وگو در حین غذا خوردن! بنابراین باید سعی کنید وعده‌های غذایی‌تان را همراه با خانواده، دوستان یا همکاران بخورید تا مانع از این حالت هیجانی شوید.

یکی از عواملی که اشتها و میل شدیدی به غذا خوردن ایجاد می‌کند، نداشتن خواب کافی است. بنابراین استراحت کافی و خواب خوب، عامل مهمی در رعایت کردن برنامه غذایی به حساب می‌آید. اگر چند ساعت بعد از خوردن یک وعده غذایی کامل، باز هم دنبال انواع میان‌وعده‌ها می‌گردید، واقعا بعید است که احساس گرسنگی‌تان حقیقی باشد..

وردن کورن فلکس (غذایی که از غلات تهیه شده و با شیر مصرف می شود) در صبح باعث می شود شما قبل از رسیدن به وعده ناهار احساس گرسنگی کرده و در مجموع غذای بیشتری در روز بخورید. در عوض افرادی که در وعده صبحانه، تخم مرغ می خورند هیچگاه به این مشکل برنمی خورند زیرا پروتئین موجود در صبحانه تا ساعت ها احساس سیری را برای آنها به ارمغان می آورد.

سال ها بود که ادعا می شد مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده مانند نان سفید یا برنج سفید می تواند باعث افزایش وزن به خصوص در قسمت های میانی بدن شود. برای بررسی صحت این موضوع، دانشمندان رژیم غذایی با کالری کاملا یکسان را به ۲ گروه از انسان ها دادند و متوجه شدند افرادی که برنج سفید یا نان سفید بیشتری در رژیم غذایی خود دارند در هر سال ۱۰ میلی متر دور شکمشان بیشتر از گروه دیگر افزایش پیدا می کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.