افزایش فعالیت مغز با مصرف صبحانه

افزایش فعالیت مغز با مصرف صبحانه

صبحانه اولین و مهمترین وعده غذایی به شمار می رود که تاثیرات مهمی بر فعالیت مغز ما میگذارد. سعی کنید از غلات سبوس دار و میوه های مفید در این زمینه استفاده کنید و صبحانه سالمی میل کنید.

قند یا در واقع همان گلوکز، منبع مهمی برای سوخت مغز است. برای همین است که وقتی یک لیوان نوشیدنی شیرین می‌خورید، برای مدت کوتاهی حافظه و توانایی ذهنی شما را افزایش می‌دهد. البته استفاده بیش از حد باعث اختلال در فعالیت مغز می‌شود.مطالعات متعددی نشان می‌دهد که خوردن صبحانه می‌تواند حافظه و هوشیاری افراد را تقویت کند. بهترین غذاهایی که می‌توان برای صبحانه استفاده کرد و سوخت خوبی برای مغز هستند شامل غلات سبوس‌دار پرفیبر، محصولات لبنی و میوه‌ها هستند. اما نباید در استفاده از این‌ها پرخوری کرد، چون صبحانه‌‌ای که کالری خیلی بالایی داشته باشد، باعث مشکل می‌شود.کارکرد درست تمام اندام‌های بدن، به جریان خون درست آن بستگی دارد، به‌خصوص مغز و قلب. یک رژیم غذایی که سرشار از غلات سبوس‌دار و میوه‌هایی مثل آووکادو باشد می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی را کم‌تر کند و کلسترول بد را کاهش دهد. این غذاها جریان خون اندام‌های مختلف بدن را تقویت می‌کنند.مکمل‌هایی که ویتامین B، E، C، بتاکاروتن و منیزیم داشته باشند، عملکرد مغز را تقویت می‌کنند. البته کسانی باید این مکمل‌ها را مصرف کنند که این عناصر در غذاهای روزانه‌شان وجود نداشته باشد.

پنج مزیت خوردن صبحانه سالم عبارتند از:

۱- سوخت و ساز بدن افزایش می‌دهد – با خوردن یک صبحانه سالم، سوخت و ساز بدن افزایش یافته و بدن به جای انباشت و ذخیره کالری اضافی در خود به سوزاندن ‌آن‌ها می‌پردازد.

۲- جذب مواد غذایی را در بدن افزایش می‌دهد – افرادی که صبحانه سالم می‌خورند جذب چربی در بدنشان کمتر و جذب فیبر بیشتر صورت می‌گیرد و علاوه بر آن دارای جذب بالایی از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی به خصوص کلسیم، آهن و منیزیم خواهند بود.

۳- خوردن غذاهای ناسالم را به حداقل می‌رساند – خوردن صبحانه سالم، گرسنگی را بهتر کنترل کرده و به این ترتیب کالری کم‌تری از غذاهای ناسالم جذب بدن خواهد شد.

۴- میزان تمرکز و قدرت حافظه را افزایش می‌دهد – افرادی که صبحانه سالم می‌خورند نسبت به آن‌هایی که صبحانه نمی‌خورند از تمرکز، کارایی و خلق و خوی بهتری برخوردار هستند.

۵- باعث تناسب و تعادل در وزن می‌شود – خوردن یک صبحانه سالم کمک خوبی جهت حفظ تعادل وزن خواهد بود.

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.