اعتقادت صحیح و غلط در مورد بیماری ایدز (2)

اعتقادت صحیح و غلط در مورد بیماری ایدز (2)

در مطلب زیر در مورد اعتقادات صحیح و غلط در مورد بیماری اچ ای وی وجود دارد . این اعتقادات غلط موجب میشود که این بیماری به افراد زیادی اسیب جدی برساند که این اسیب ها باعث از بین رفتن جان افراد زیادی میشود.

رابطه جنسی دهانی می‌تواند موجب انتقال ویروس HIV شود. این ویروس ممکن است که در حین انزال یا در صورت وجود این مشکلات انتقال پیدا کند: زخم‌های دهانی، خون‌ریزی لثه، زخم‌های آلت تناسلی یا بیماری‌های مقاربتی دیگر. استفاده از کاندوم در حین رابطه جنسی، خطر انتقال ویروس HIV را کاهش می‌دهد.

متخصصان معتقدند که اگر افراد از کاندوم به‌درستی استفاده کنند، تا حد زیادی از خودشان در مقابل انتقال این ویروس محافظت می‌کنند. با این‌حال، اگر کاندوم به‌درستی مورد استفاده قرار نگیرد، یا در حین رابطه جنسی پاره شود یا تاریخ مصرف آن گذشته باشد، قابلیت محافظتی خودش را از دست می‌دهد. علاوه بر این‌ها، ویروس HIV می‌تواند

در صورت تماس مایعات آلوده با بافت‌های آسیب‌دیده (مثل بریدگی روی پوست) یا خون آلوده (از طریق سوزن یا سرنگ) به افراد دیگر منتقل شود. تزریق مواد مخدر همراه با افراد آلوده به ویروس HIV و استفاده مشترک از وسایل تزریق، خطر انتقال را شدیدا افزایش می‌دهد. نکته مهم دیگر این است که ویروس HIV می‌تواند تا ۴۲ روز در سوزن استفاده‌شده باقی بماند و قابلیت انتقال‌پذیری خودش را حفظ کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *