افزایش درک کودک از دنیای پیرامون

 

افزایش درک کودک از دنیای پیرامون
افزایش درک کودک از دنیای پیرامون

برای بالابردن درک و هوش فرزندتان راهکارهای روانشناسی مختلفی وجود دارد ،از حواس پنجگانه فرزندتان در این زمینه کمک بگیرید ،درک کودک را با کند و کاو در طبیعت و آشنایی با صداها و چشیدنی ها و بوییدنی های و همچنین با لمس کردن اشیای پیرامونش در جاهای مختلف می توانید بالا ببرید .

جهان پُر است از فرصت‌ها و مناظر بی‌نظیر برای دیدن و لمس کردن. اگر می‌خواهید که چشمان فرزندتان را نسبت به زیبایی‌های جهان پهناور باز کنید، باید او را برای ماجراجویی آماده کنید. تکامل مهارت‌های مشاهده‌ای، یکی از مهم‌ترین موضوعات در رشد و تکامل کودکان است. فرآیندی که نحوه نگاه کردن به جهان را به کودک یاد می‌دهد،

می‌تواند واقعا برای والدین و کودک هیجان‌انگیز باشد. گام اول با کودک در مورد اهمیت حواس پنج‌گانه صحبت کنید، تا او بتواند روی روش‌های مواجه شدن با جهان اطراف خودش تمرکز کند. اهمیت چشم‌ها را به او یادآوری کنید، همان اندام‌هایی که دقیقا برای تماشای جهان اطراف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

حس چشایی را برای او توضیح بدهید، که دقیقا چشیدن طعم غذاها و نوشیدنی‌ها را امکان‌پذیر می‌کند. به گوش‌های او اشاره کنید، که امکان شنیدن انواع صداهای زیر و بم را برای او فراهم می‌سازند. اهمیت بینی را به او یادآور شوید، که تشخیص بوهای خوش از بوهای ناخوشایند را برایش ممکن می‌کنند. حس لامسه را هم فراموش نکنید که کودک را در تماس با بافت‌های مختلف اشیا قرار می‌دهد.

خبرروز


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.