باردارى چه تاثیری بر بیمارى ام اس دارد؟

باردارى چه تاثیری بر بیمارى ام اس دارد؟

تاثیرات بارداری بر بیماری ام اس

در مطلب زیر در مورد تاثیرات بارداری که بر روی بیماری ام اس دارد صحبت شده است به گفته پزشکان باردار شدن برای این مادران به هیچ وجه منع نشده است و میتوانند لذت مادر شدن را بچشند.

براى بسیارى از زنان، باردارى اتفاق خوشایندى است و خوشبختانه زنانى که مبتلا به ام اس هستند نیز مى‌توانند از این شادى بهره‌مند شوند. به گفته متخصصان، ام اس هیچ خطرى براى جنین ندارد. تا سال ١٩۶٠ زنان مبتلا به ام اس، از باردار شدن منع مى‌شدند، زیرا متخصصان نگران بودند که بیمارى، بر اثر باردارى شرایط حادترى پیدا کند.

اما اکنون پس از سال‌ها تحقیق دانشمندان بر این باورند که نه تنها باردارى، علایم ام اس را کمتر مى‌کند، بلکه هورمون‌هایى که در این دوران ترشح مى‌شوند، از هر نوع درمان دیگرى براى ام اس بهتر هستند. به گفته دکتر ردر، به نظر مى‌رسد، با افزایش سطح هورمونى به نام استریول در خون، احتمال بروز حمله‌هاى ام اس در بدن مادر

به نصف کاهش مى‌یابد. البته اگر با وجود بیمارى ام اس قصد باردارى دارید، بهتر است سابقه خانوادگی‌تان را در نظر بگیرید. بر اساس آمار منتشر شده توسط جامعه ملى ام اس، جنینى که اقوام درجه یک مادر او نیز ام اس دارند، ٣ تا ۵ درصد احتمال دارد به ام اس مبتلا شود و این احتمال براى افرادى که هیچ خویشاوند ام اسى ندارند، ٠.١ درصد است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *