بانک فایل پژوهشی معلمان, کاملترین موسسه ارائه دهنده فایلهای پژوهشی

 

بانک فایل پژوهشی معلمان, کاملترین موسسه ارائه دهنده فایلهای پژوهشی

پژوهش در عمل در محیط آموزشی

همانطور که اطلاع داریم فعالیت هایی نظیر اقدام پژوهی از مهمترین فعالیت های عملی می باشد که فرهنگیان در راستای سند تحول بنیادین انجام می دهند. همچنین دلیل ارائه اقدام پژوهی و پژوهش در عمل کسب امتیازاتی در بخشنامه هایی تحت عنوان معلم پژوهنده است که در سالهای اخیر رنگ و بویی تازه به خود گرفته است.

اقدام پژوهی یاهمان معلم پژوهنده نوعی از فعالیت و اقدام عملی معلمان است که آنها را به اهداف بلند مدت خود و کسب آرمانهای آموزشی نزدیک تر می سازد.صرف اینکه معلمان پژوهشگر به تدوین مستندات کتبی در اقدام پژوهی بپردازند مشکلی را از مشکلات جامعه آموزشی نمیکاهد.بلکه نیاز است که این قشر فهمیده و تلاشگر اقدام پژوهی خود را به صورت عملی در کلاس و مدرسه ارائه داده و روی دانش آموزان و محیط آموزشی پیاده سازی نمایند.

یکی از روش هایی که معلمان و پژوهشگران را به فعالیت های پژوهش در عمل ترغیب و تشویق می کند اقدام پژوهی در سطح کلاس و مدرسه و رقابت شدید در سطوح مختلف شهرستان و استان برای کسب امتیازات بیشتر است.

نکته ای که در این رابطه بسیار حائز اهمیت است این است که فرهنگیان و معلمان پژوهشگر باید بکوشند این اقدامات حاصل تجربیات و فعالیت های خودشان بوده و از نتایج فعالیت های علمی و عملی سایر همکاران سوء استفاده نکنند.

پژوهش درسی در معلمان

پژوهش درسی یا همان درس پژوهییکی دیگر از فعالیت های عملی معلمان می باشد که برخلاف اقدام پژوهی حتما می بایست به صورت گروهی انجام شود.

گاها این فرضیه پیش می آید که درس پژوهی نمیتواند به مثابه اقدام پژوهی تاثیر گذار و قدرت مند باشد. در پاسخ باید گفت که این یک تصور کاملا اشتباه است. در واقع درس پژوهی به معلمان و دانش آموزان بهترین شیوه های تدریس و بهترین الگوهای موثر تدریس را می آموزد.

در درس پژوهی ما با سناریو و الگوی برتر تدریس در رابطه با دروس مختلف سر و کار داریم.در این موارد بهترین شیوه و الگو را به کمک تدریس همکاران مختلف به منسه عمل درآورده و با شیوه ای کاملا نوین ایرادات و ابهامات را برطرف می نماییم.

درس پژوهی از آنجا که به صورت گروهی تدوین و تنظیم می گردد. از تجربیات مختلف همکاران بهره گیری نموده و در نهایت بهتوین نوع آموزش را در اختیار دانش آموزان عزیز قرار می دهد.

شاید اهمیت درس پژوهی در سالهای اخیر واضح تر و مبرهن تر شده باشد.در واقع در طول این سالها معلمان و سایر فرهنگیان به این باور درست رسیده اند که می توانند با ارائه بهترین شیوه درس پژوهی مایه پیشرفت دانش آموزان گردند.

تجربیات آموزشی و پژوهشی معلمان

تجربیات برتر سنجش و ارزشیابینکته مهمی است که نباید آن را از خاطر ببریم. نکته پر اهمیتی که ذکر آن در این جا خالی از لطف نیست این است که تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی علاوه بر اینکه می تواند فعالیت مهلمان را برای شرکت در جشنواره ها و فراخوان ها بهبود بخشد، همچنین مسئله بسیار مهم و پر اهمیتی در شناخت تجربیات پژوهشی و آموزشی همکاران از یکدیگر نیز هست.

در واقع فرهنگیان و معلمان عزیز می توانند با تدابیر لازم در این موارد به بهترین شیوه ممکن تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و ابتکارات فردی و حرفه ای خود را ارائه دهند.

نکته قابل اهمیت در این رابطه این است که هر آنچه در این رابطه برای معلمان تجاربی را به ارمغان آورده و در وقت و هزینه آنان صرفه جویی می نماید خود به نوعی تجربه همکار دیگر بوده و به نحوی می توان از آن به کمک یک همکار به همکار دیگر نام برد.

تجارب پرورشی و تربیتی معلمان

تجارب برتر تربیتی که گاها تحت عنوان بخشنامه های مختلف عنوان می گردد، آخرین نکته ای است که قصد داریم به آن اشاره نموده و بحث کنیم.

از آنجا که مدرسه هم جای آموزش هست و هم پرورش و هم جای تعلیم و هم تربیت ، تجارب برتر تربیتی جایگاه ویژه و مهمی را در عرصه پژوهش های مدرسه ای بازی می کنند.

هر ساله جشنواره ای در سطح مدارس کشور تحت عنوان جشنواره تجارب برتر تربیتی برگذار می شود.فرهنگیان محترم می کشند در این جشنواره به بهترین و جامع ترین شیوه ممکن شرکت نموده و بهره لازم و کافی از این جشنواره ببرند.

هر ساله جشنواره تجارب برتر تربیتی بهتر و کامل تر از قبل انجام پذیرفته و به برندگان این جشنواره نیز جوایز ارزنده ای اهدا می شود. با توجه به آنچه عنوان گردید سایت پژوهشی بانک فایل پژوهشی معلمان به بهترین شیوه ممکن آماده ارائه خدمات و فعالیت های پژوهشی در زمینه های اقدام پژوهی ، درس پژوهی ، تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و تجارب برتر تربیتی به فرهنگیان عزیز و محترم می باشد. امید است که به کمک فرهنگیان محترم بتوانیم به بهترین شیوه ممکن راهگشای کلیه فعالیت های پژوهشی معلمان باشیم.

بانک فایل پژوهشی معلمان


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *