با برنامه درمانی با آلزایمر مبارزه کنید!

با برنامه درمانی با آلزایمر مبارزه کنید!

مبارزه با بیماری آلزایمر

در مطلب زیر به همه بیماران آلزایمری توصیه می شود که دارای یک برنامه درمانی شخصی باشند تا بتوانند براحتی با بیماری آلزایمر مقابله کنند و آن را درمان کنند.

گروهی از محققان موفق شدند از دست دادن حافظه را در میان تعداد کمی از افرادی که در مراحل اولیه ابتلا به بیماری آلزایمر قرار داشتند، به حالت قبلی برگردانند. براساس گزارش مجله Aging، این کار با استفاده از برنامه درمانی جامعی انجام گرفت که شامل ترکیبی از ایجاد تغییر در سبک‌زندگی، تحریک مغزی و استفاده از دارو بود.

نتایج نهایی این مطالعه نشان می‌دهد که بعد از ۲۲ ماه پیگیری برنامه درمانی جامع، بازیابی حافظه بلندمدت از ۳ درصد به ۸۴ درصد رسیده است. براساس گزارش محققان، عملکرد شناختی بسیاری از این بیماران از حالت غیرعادی به حالت عادی بازگشته است و این دستاورد مهمی به حساب می‌آید. محققان می‌گویند که بهبودی حافظه این افراد که به کمک برنامه درمانی جامع کسب شده،‌

تا ۲ سال پایدار بوده است و برخی بیماران حتی توانسته‌اند به فعالیت کاری خودشان برگردند. در حالی که این مطالعه فقط بر روی ۱۰ بیمار انجام شده است، اما محققان معتقدند که یافته‌های‌شان می‌تواند مسیر جدیدی به سوی شکل‌گیری روش‌های درمانی موثر برای مقابله با زوال شناختی باز کند. دکتر بردسن و همکارانش معتقدند که رویکرد درمانی ترکیبی و شخصی نسبت به زوال شناختی می‌تواند راه پزشکان را به سمت پیشرفت علمی بگشاید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *