با مهم ترین معیارهای انتخاب تالار پذیرایی آشنا شوید


انتخاب تالار پذیرایی یکی از مواردی است که عروس و دامادها باید قبل از برگزاری مراسم عروسی انجام دهند. تالار پذیرایی در کیفیت عروسی تاثیر زیادی دارد؛ به‌همین دلیل زوجین سعی می‌کنند تا تالار پذیرایی مناسبی انتخاب کنند.  برای انتخاب تالار پذیرایی مناسب بهتر است نکاتی را در نظر گرفت.

به مهم ترین معیارهای انتخاب تالار پذیرایی آشنا شوید

تهیه لیست و برنامه‌ریزی

قبل از انتخاب تالار پذیرایی لیستی از درخواست‌ها و امکانات تالار پذیرایی مورد نظر را تهیه کنید. همچنین در این لیست تعداد میهمانان مراسم عروسی را نیز یاداشت کنید تا تالار پذیرایی با ظرفیت مناسب را انتخاب نمایید و مطابق با آن با آن به بررسی تالارهای پذیرایی بپردازید. برنامه‌ریزی و لیست کردن انتظارات از قبل باعث می‌شود در زمان و انرژی صرفه‌جویی زیادی کنید؛ چرا که انتخاب تالار پذیرایی یکی از مواردی است که به زمان زیادی برای بررسی نیاز دارد.

موقعیت و دسترسی شهری

پس از تهیه لیست، موقعیت شهری تالار پذیرایی را نسبت به محل سکونت خود و سایر میهمانان در نظر بگیرید؛ چرا که امروزه به دلیل ترافیک، موقعیت تالار پذیرایی از اهمیت بالایی برخوردار است و هر چقدر که تالار پذیرایی از دورتر باشد می‌تواند باعث آزار مهمانان و عروس و داماد شود.

سابقه تالار پذیرایی

یکی دیگر از نکاتی که بسیار اهمیت دارد سابقه تالار پذیرایی است. تالارهای پذیرایی با سابقه عموما از تشریفات و امکانات بهتری برخوردارند و همین‌طور می‌توانند در زمینه انتخاب روز برای تالار پذیرایی و نحوه برگزاری مراسم به عروس و داماد نیز مشاوره ارائه دهند.

به مهم ترین معیارهای انتخاب تالار پذیرایی آشنا شوید

امکانات تالار پذیرایی

صندلی‌های مناسب به تعداد کافی، آشپزخانه مجهز، آماده‌سازی غذا در زمان مقید، پذیرایی از مهمانان، اتاق عقد، موسیقی و دیگر خدمات مجالس از جمله مواردی هستند که در زمان انتخاب تالار پذیرایی برای برگزاری مراسم عروسی باید در نظر گرفته شود.

نورپردازی تالار پذیرایی

یکی دیگر از معیارهای نه چندان مهم اما تعیین کننده؛ نور پردازی تالار پذیرایی است. وجود نور کافی، استفاده از چند رنگ متفاوت در نورپردازی نه تنها باعث زیبایی فضای تالار پذیرایی می‌شود بلکه در کیفیت عکاسی و فیلمبرداری نیز تاثیر دارد.

تهویه مناسب تالار پذیرایی

تالار پذیرایی به دلیل جنب و جوش مهمانان و فضای بسته تالار باید از تهویه مناسبی برخوردار باشد تا دمای داخلی تالار پذیرایی در حالت مطلوب نگه داشته شود. گرم بودن یا سرد بودن بیش از حد تالار پذیرایی باعث اذیت مهمانان می‌شود. از طرفی تالارهای پذیرایی که سقف بلند دارند عموما با مشکلات تهویه هوا کمتر مواجه می‌شوند.

نوع و کیفیت غذای تالار پذیرایی

در بسیار از مجالس عروسی، نامزدی و جشن و تولید افراد از چند نوع غذا برای پذیرایی از مهمانان خود استفاده می‌کنند. از طرفی در خدمات مجالس بعضی از تالارهای پذیرایی فقط یک یا دو نوع غذا را سرو می‌کنند بنابراین قبل از انتخاب تالار پذیرایی نوع و کیفیت غذای تالار پذیرایی را بررسی کنید.

پارکینگ و آسانسور

هر چند پارکینگ و آسانسور جزء معیارهای اصلی برای انتخاب تالار پذیرایی محسوب نمی‌شوند؛ اما در کیفیت تالار پذیرایی و رفاه مهمانان تاثیر زیادی دارد؛ چرا که بسیاری مهمانان در محل تالار پذیرایی با کمبود جای پارکینگ مواجه شده و همین‌طور بعضی دیگر از آن‌ها نمی‌توانند از پله استفاده کنند.

بودجه تالار پذیرایی

میزان کیفیت و تمام مطالب گفته شده به میزان بودجه یا هزینه‌ای که عروس و دامادها برای انتخاب تالار پذیرایی در نظر می‌گیرند بستگی دارد. برای انتخاب تالار پذیرایی میزان بوجه‌ای که قصد دارید هزینه کنید را بررسی کرده و متناسب با آن تالار پذیرایی را انتخاب نمایید.

آب و هوا

اگر می‌خواهید تالار پذیرایی یا باغ تالار انتخاب کنید؛ حتما آب و هوا و فصل را در نظر بگیرد؛ در فصول سرما بهتر است باغ تالار را انتخاب نکنید؛ چرا که باغ تالارها بیشتر از فضای باز بهره می‌گیرند؛ در حالی تالارهای پذیرایی مراسم عروسی را در داخل فضای بسته برگزار می‌کنند. باغ تالارها از نظر فضا از تالار پذیرایی زیباتر هستند؛ اما برای فصول گرم مناسب می‌باشند.

دکوراسیون و نمای تالار پذیرایی

طراحی داخلی تالار پذیرایی در زیبایی مراسم عروسی و همین‌طور عکاسی و فیلمبرداری روز عروسی نقش تعیین کننده‌ای دارد. در طراحی داخلی تالار پذیرایی باید از رنگ‌های شاد استفاده شود و همین‌طور جایگاه وی آی پی عروس و داماد نیز از طراحی متفاوتی برخوردار باشد تا بیشتر به چشم بیاید.

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *