بررسی ارزش غذایی روغن کانولا

بررسی ارزش غذایی روغن کانولا

ارزش غذایی روغن کانولا و تاثیرات مختلف آن بر بدن در این بخش مورد بررسی قرار میگیرد. اگر می خواهید به امراض قلبی و عروقی در امان بمانید بهتر است از روغن کانولا استفاده کنید. روغن کانولا در همه زمینه های پخت و پز کاربرد دارد و کمترین چربی اشباع شده را داراست.

کانولا متعلق به خانواده گیاهانی مثل کلم، کلم بروکلی و گل کلم است و متخصصان استفاده از روغن آن را توصیه می‌کنند. ولی بعضی افراد فکر می‌کنند که روغن کانولا برای انسان مضر است و این روغن‌ها برای پخت‌وپز سمی و خطرناک هستند. بخشی از سردرگمی درباره مصرف کردن یا مصرف نکردن روغن کانولا، ناشی از این تصور است که روغن کانولا مستقیما از گیاه کلزا تولید می‌شود، و به همین دلیل دانشمندان تحقیقات زیادی روی روغن کانولا انجام داده‌اند تا احتمال مضرات آن را بررسی کنند. آنان از روش‌های سنتی اصلاح نباتات استفاده کردند تا اجزای نامطلوب و مضر کلزا را از بین ببرند، و به‌خصوص اسید اوریک و گلوکوزینولات‌ها را از کلزا حدف کنند، و در نهایت گیاه بسیار متفاوتی تولید کنند. نتایج نهایی مطالعات دانشمندان نشان می‌دهد که روغن کانولا علاوه بر سالم بودن، مزایای قابل توجهی نیز برای سلامتی دارد. در واقع روغن کانولا حاوی چربی ترانس و کلسترول نیست و در بین انواع روغن‌های رایج دیگر، کم‌ترین میزان چربی‌های اشباع‌شده را دارد. حتی FDA نیز سلامت روغن کانولا را تایید می‌کند و متخصصان این سازمان معتقدند که اگر از روغن کانولا به‌جای چربی‌های اشباع‌شده مثل کره استفاده کنید، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهید.

این روغن، چند کاره است و نه تنها محافظ عملکرد قلب است، بلکه طعمی خوش ‌مزه دارد و دارای بافتی نرم و سبک است.

از این روغن برای پختن، سرخ کردن و تهیه انواع سس، دسر و سالاد استفاده می ‌شود. نقطه دود آن ۲۲۰ درجه سانتی ‌گراد است (در اثر حرارت، خاصیت آن دیرتر تغییر می کند) و هیچ ‌گونه پراکسیدی (مواد مضر) تولید نمی ‌کند و سوخته نمی ‌شود.

در مقایسه با روغن معمولی، مصرف روغن کانولا به صرفه تر است، زیرا می توان چندین بار از آن استفاده کرد، بدون اینکه تغییر رنگ و بویی داشته باشد.

این روغن در برابر نور مقاوم است و تغییرات پراکسیدی آن در مقایسه با روغن‌ های دیگر تقریبا صفر است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.