تاثیر آب خوردن بر لاغری

تاثیر آب خوردن بر لاغری

 

آب خوردن از اهمیت زیادی برای سلامتی ما برخوردار است اگر می خواهید سرعت متابولیسم بدنتان را افزایش دهید و به لاغری و کاهش وزن دست پیدا کنید نباید نوشیدن آب را فراموش کنید. نوشیدن روزانه حداقل ۸ لیوان آب توصیه همه پزشکان است.

مجله Obesity مقاله‌ای را چاپ کرده است که نکته تازه‌ای درباره تناسب اندام و کاهش وزن مطرح می‌کند. بر اساس این مطالعه، افراد چاقی که ۳۰ دقیقه قبل از وعده‌های غذایی صبحانه و ناهار و شام، ۵۰۰ میلی‌لیتر آب می‌نوشند، می‌توانند بهتر وزن‌شان را کم کنند.

محققان این مطالعه، ۸۴ فرد چاق را انتخاب کردند و آن‌ها را به‌طور تصادفی به دو گروه تقسیم کردند. یکی گروه از افراد، کسانی بودند که به مدت ۱۲ هفته، ۳۰ دقیقه قبل از وعده‌های غذایی، ۵۰۰ میلی‌لیتر آب می‌نوشیدند. از گروه دیگر خواسته شده بود که معده‌شان را قبل از وعده‌های اصلی غذایی با خوردن تنقلات دیگر پُر کنند.

نتایج نهایی نشان داد کسانی که قبل از وعده‌های غذایی آب می‌نوشیدند، به‌طور متوسط در طول ۱۲ هفته، ۱.۳ کیلوگرم وزن کم کرده بودند و حتی بعضی از نفرات بعد از ۱۲ هفته، تا ۴.۳ کیلوگرم از وزن‌شان کم شده بود. به نظر محققان، این اتفاق می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، چون آب خوردن باعث بالا رفتن متابولیسم به‌طور موقت می‌شود و احساس سیری بیشتری به افراد می‌دهد.

حال ما به شما می گوییم که نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب در روز چگونه باعث لاغری می شود:

۱- غذا را هضم می کند. آب برای دفع مواد زائد از بدن شما ضروری است. بدون دریافت آب کافی، مواد زائد و دفعی در روده های شما جمع شده و باعث افزایش وزن می شوند.

۲- متابولیسم بدن را افزایش می دهد، در نتیجه کالری بیشتری می سوزانید. در عین حال خود آب، کالری ندارد، لذا باعث کاهش وزن می شود. هنگامی که بدن، آب کافی دریافت نکند، سلول های چربی، سفت می شوند و به راحتی نمی سوزند. در نتیجه کاهش وزن سخت تر خواهد شد.

۳- وزن آب بدن را کم می کند. هر چقدر کمتر آب بنوشید، بدن آب بیشتری در خودش نگه می دارد مثل شتر. شتر به دلیل اینکه در بیابان ها و آب و هوای گرم زندگی می کند، نمی تواند به مقدار کافی آب بنوشد، لذا همیشه در بدن خودش آب زیادی نگه می دارد.

وزن بدن بر اساس میزان آبی که می نوشید، تنظیم می شود. لذا هر چقدر آب بیشتری بنوشید، وزن بدن کمتر خواهد شد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.