تاثیر آپنه خواب در مبتلایان به ام‌اس

 تاثیر آپنه خواب در مبتلایان به ام‌اس

اختلال فکری در بیماران ام اس تحت تاثیر آپنه خواب

متاسفانه بیماران مبتلا به بیماری ام اس دچار مشکلات بسیار زیادی هستند و یکی از این مشکلات اختلالات فکری و خواب می باشد که تحت تاثیر آپنه خواب می باشد در مطلب زیر بطور کامل توضیح داده شده است.

گروهی از محققان دانشگاه میشیگان در مطالعه اخیرشان به نتایج تازه‌ای درباره بیماری ام‌اس دست پیدا کردند. براساس گزارش مجله Sleep، این مطالعه نشان می‌دهد که نوعی ارتباط بین آپنه خواب و بروز اختلالات فکری در میان افراد مبتلا به بیماری ام‌اس وجود دارد. در طول این مطالعه، آزمایش‌های مختلفی مربوط به عملکرد حافظه و قوه تفکر بر روی ۳۸ نفر از افراد مبتلا به بیماری ام‌اس انجام شد و همه آنان از نظر آپنه خواب نیز ارزیابی شدند. نتایج نهایی نشان داد که ۳۳ نفر از این افراد مبتلا به اختلال آپنه خواب هستند که با توقف مکرر در تنفس موقع خواب همراه است.

دکتر آنا کراتز، مسئول ارشد مطالعه، می‌گوید: «مقیاس‌های متعددی از شدت آپنه خواب، مستقیما با عملکرد ضعیف‌تر در آزمایش‌های مربوط به قوه تفکر مرتبط است. به‌طور خاص، اختلال در حواس و جنبه‌های مختلف حافظه، از جمله حافظه مختص کلمات و تصاویر

و حافظه فعال که در حل مسائل و تصمیم‌گیری نقش دارد، با خواب بی‌کیفیت مرتبط است». مسئولان این مطالعه معتقدند که تشخیص و درمان بیماری‌ها و اختلالاتی مثل آپنه خواب می‌تواند توانایی‌های قوه تفکر را در میان بیماران مبتلا به ام‌اس بهتر کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *