تاثیر استرس بر روی بیماری ام اس

تاثیر استرس بر روی بیماری ام اسخطرات استرس بر روی بیماری ام اس

معمولا تاثیر استرس بر روی تمامی بیماری ها اثر سو و مخربی می باشد در مطلب زیر تاثیر استرس و اضطراب بر روی بیماری خطرناک ام اس مورد بررسی قرار گرفته است. امیدوارم که از این مطلب استفاده کافی را ببرید.

رابطه بین استرس و علائم ام‌اس در افراد مختلف با هم متفاوت است و می‌تواند به توانایی فردی انسان‌ها برای مقابله با حوادث استرس‌زا بستگی داشته باشد. بسیاری از افراد مبتلا به ام‌اس می‌دانند که وقتی استرس کاهش پیدا می‌کند، علائم ام‌اس نیز کمتر می‌شود یا گاهی اوقات کاملا ناپدید می‌شود.

براساس یکی از مطالعات منتشرشده در Neurology، مدیریت استرس می‌تواند شکل‌گیری مشکلات تازه در بین افراد مبتلا به ام‌اس را کاهش دهد. بنابراین اگر می‌خواهید استرس را به حداقل برسانید، به نکات زیر دقت کنید. انسان‌ها در موقعیت‌های استرس‌زا به انرژی خیلی بیشتری نیاز دارند

تا فعالیت‌های روزمره‌شان را انجام دهند. یکی از ویژگی‌های استرس این است که باعث خستگی می‌شود و خستگی از موضوعات مهم در بین افراد مبتلا به ام‌اس است. بنابراین تا جایی که می‌توانید، انرژی خودتان را حفظ کنید. برای این کار باید کارهای غیرضروری را به روزهای بعدی واگذار کنید و از دوستان، اعضای خانواده یا همسرتان بخواهید که به شما کمک کنند.

وقتی که قرار است در جمع‌های خانوادگی، مناسبت‌های خاص عمومی یا پروژه‌های کاری بزرگ شرکت کنید، باید از قبل برنامه‌ریزی داشته باشید و خودتان را برای استرس‌های احتمالی آماده کنید. در صورت امکان، کارها یا وظایف مربوطه را به افراد دیگر محوّل کنید و در روزهایی که کارهای زیادی دارید،

مسئولیت‌های کمتری را قبول کنید. صرف نظر از این‌که چه روشی برای استرس‌زدایی انتخاب می‌کنید، حتما روش انتخابی خودتان را هر روز پیگیری کنید. بنابراین هر روز چند دقیقه وقت برای ریلکس کردن در نظر بگیرید و همراه با نفس‌های عمیق سعی کنید که آرامش خودتان را افزایش دهید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.